سرزمین  آفتاب
سرزمین  آفتاب

سرزمین آفتاب

حکایت دوستی و چای !


نمی دانم نویسنده این متن کیست. اما ... متن زیباییست:   


 ۱- دوستی با بعضی آدم ها مثل نوشیدن چای کیسه ایست. هول هولکی و دم دستی. این دوستی ها برای رفع تکلیف خوبند  اما خستگی ات را رفع نمی کنند. این چای خوردن ها دل آدم را باز نمی کند. خاطره نمی شود .فقط از سر اجبار می خوریشان که چای خورده باشی. به بعدش هم فکر نمی کنی !

۲- دوستی با بعضی آدمها مثل خوردن چای خارجی است . پر از رنگ و بو. این دوستی ها جان میدهد برای مهمان بازی.برای تعریف کردن لطیفه های خنده دار. برای فرستادن اس ام اس های صد تا یک غاز. برای خاطره های ِ دم دستی. اولش هم حس خوبی به تو می دهند. این چای زود دم خارجی را می ریزی در فنجان بزرگ. می نشینی با شکلات فندقی می خوری و فکر می کنی که خوشحال ترین آدم روی زمینی. فقط نمی دانی چرا باقی مانده چای که مانده در فنجان بعد از یکی دوساعت می شود رنگ قیر. یک مایع سیاه و بدبو که چنان به دیواره فنجان رنگ می دهد که انگار در آن مرکب چین ریخته بودی نه چای .

اما
۳- دوستی با بعضی آدم‌ها مثل نوشیدن چای سرگل لاهیجان است.
باید نرم دم بکشد. باید انتظارش را بکشی. باید برای عطر و رنگش منتظر بمانی. باید صبر کنی. آرام باشی و مقدماتش را فراهم کنی. باید آن را بریزی در یک استکان کوچک کمر باریک. خوب نگاهش کنی. عطر ملایمش را احساس کنی و آهسته، جرعه جرعه بنوشی‌اش و زندگی کنی.
 
دوست من سلام !



پ.ن:
این یه پست قدیمی بود که تعداد معدودی از دوستان قدیمی تر اونو خونده بودن.عذر خواهی منو پیشاپیش بپذیرن لطفا .
نظرات 25 + ارسال نظر
نگار یکشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:52 ب.ظ

دوست من سلام ....

سلام بر شما دوست خوب من

سایه یکشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:26 ب.ظ

منظورتون و نفهمیدم . چرا باید برداشت خوبی نداشته باشم؟ حس لحظه تون بوده .. اتفاقا تامل بر انگیز بود !..

ممنونم و شب خوش

سلام
شب شما هم خوش

خوشحالم که دقیقا با اون شعر ارتباطی که فکر میکردم رو برقرار کردید
ممنون
پایدار باشید

سایه یکشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:28 ب.ظ

یه چایی لطفا !!..

نداریم...اما خب... واسه دوستان ویژه .. حالا یه کاریش میکنیم


اگه با قند شیرینش کنین گرونتره ها !!!

اون پست چای شیرین منو که خوندین حتما
خوندین؟

چایی رفاقت داریم. تازه دم ...سر گل لاهیجان. نوک قوریه. بریزم؟

جوجه اردک زشت دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:02 ق.ظ

سلام مهربان برادر

وااااااای فصل چیدن چای لاهیجان شروع شده باید الان بری اونجا یک نفس عمیق از بوی عطر چایش را سر بکشی بعد می توانی تازه بفهمی این دوستی ها چه عطری دارد
راستش کم حوصله هستم ومعمولا دوستهای نوع اول و دوم را مثل چای عجله ای سوهانی های قم هول هولکی سرمیکشم و زود از یاد می برم اما دوستان لاهیجان طعم آی آی آی آی خستگی آدم را در می کند مثل خوردن یک فنجان چای تازه دم زیر آلاچیق و همزمان با بارش باران و رخ یار...دلچسب

لب ریز
لب سوز
لب دوز

میگم اردک جان...
یه چایی دیگه هم بریزم کم کم اعتراف می کنی ها !
بریزم؟

ولی
از شوخی گذشته
برادر جان چایی و نم بارون و آلاچیق و ...فصل بهار و ...
چه معجزه یی میکنه ها !

منکه کلا بی حوصله شدم.از دست تجربه های روزگار
دیگه کلا چایی نوع اول و دوم رو نگاه هم نمی کنم یعنی روزگار حالیم کرد که براشون حتی ثانیه یی نه وقت هدر کنم نه انرژی

امابرای دوستان عزیزی مثل شما... بیا با هم یه فنجون چای تازه دم خوش عطر لاهیجان بزنیم به بدن برادر جان

ثنائی فر دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:46 ق.ظ

راستی اون چایی رو که با مداد بهم زدید از کدوم چای ها بود اگه کیسه ای بوده باهاتون گرون حساب کرده

برای یک فنجای چای خوردن با یک دوست خوب همیشه باید وقت باشد البته خیلی به این متن ربط نداشت اما من رو یاد یه درس از اساتید فلسفه انداخت(توی یکی از روزنامه ها درج شده بود ) که گفته بود در هر شرایطی باید زمانی برای یک فنجان چای خوردن با دوستت رو بگذاری

سلام بر همه دوستان
کاش یادمان باشد دوستی هم آدابی دارد

با مداد ؟ یادتونه اون پست ؟؟؟

نه بابا
اتفاقا چای خوب و دم کشیده یی هم بود
اما بعدش طرف کوفتمون کرد !

پس بیایم به افتخار استاد فلسفه شما و کل دوستانی که این پست رو خوندن همینجا همه در کنار هم یه فنجان چای خوش عطر و بو بزنیم تو رگ !

سارا.:: زندگی من و همسرم::. دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:42 ق.ظ http://zendegi-manoto.blogfa.com

چقدر به حال این روزای من نزدیک بود...
مرسی

می دونین چرا ؟
چون شما حال و دل خوبی دارین کلا

خیلی هم ربطی به پست من نداشت
به درون شما ربط داشت که خدارو شکر از درون امثال من هزار مرتبه بهتره

ثنائی فر دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:57 ق.ظ

آره اون پست رو خوب خوب یادمه مدادش رو باید تو موزه نگه میداشتیم

استاد فلسفه من نبود توی روزنامه خوندم خیلی جالب تر بود ولی من متن دقیق رو یادم نیست حیف شد

چای رو پایه ام

آره
چوبش شیرین شده بود :))

سر امتحان فهمیدم !!!!

چایی رو ؟ خوبه
همه برن بشینن. خودم می ریزم میارم خدمت همگی

بی نام می دونی که... دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 02:56 ب.ظ

سلام
چی کنیم دیگه وقتی چای سر گل لاهیجان خیلی خاطر خواه داره وبه ما پانمی ده مجبوری چای کیسه ای بخوری و کلی واسش از چای سر گل لاهیجان بگی و وصف العشق ...نصف العشق کنی...
حالا میشه با کلی اشانتیونو شکلات فندوقی و... با ما یه لب تر کنی!

به به !!
آقای مهندس
این طرفا !!!

یادی از فقیر فقرا کردید !!!

سارا.:: زندگی من و همسرم::. دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:21 ب.ظ http://zendegi-manoto.blogfa.com

چقدر از خودتون ناامیدی شما؟

چطور ؟؟؟

فریناز دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 04:34 ب.ظ http://delhayebarany.blogsky.com

آی گفتین
گل گفتین
هر چی که خواستیم گفتین
جواب عالی دادین
غنچه بودین
شکفتین


یعنی علارقم مخالف سرسخت بابام ولی عااااشق چای شمالم
که بدون قند
کنار پنجره ی همیشگیم
با قائم موشک های نسیم بهاری لای درختای تازه زنده شده
آروم آروم
جرعه جرعه
مست بوی خوشش بشمو بخورمش


بااجازتون ما رفتیم چای شمال بخوریم
البته
به شما چیزی نمیرسه

بله
طبق معمول

با دیگران خوری می ( ببخشید چای ) و با ما تلو تلو !!!

مشکلی نیست
عادت کردیم دیگه آبجی

تا بوده همین بوده !
نوش جان

فریناز دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 04:37 ب.ظ http://delhayebarany.blogsky.com

راستی
اصفهان اومدین کتریو قوری همراه داشته باشینا
ما فقط گزشو تامین می کنیم

تاااااازه اونم نفری یک عدد

واللاه ...


ممکنه که گز رو تامین کنین
منتها به شرطی که بقیه اونجا بتونن پیداتون کنن !!

سارا.:: زندگی من و همسرم::. سه‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:23 ق.ظ http://zendegi-manoto.blogfa.com

نمی دونم همینطوری احساس کردم... از یه سری نوشته هات

تقریبا درست حس کردی
اما از سر نا امیدی نبود
واقع بینی بود که البته بعضی ها به بدبینی ازش اسم می برن !

امیر سه‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:12 ق.ظ http://tehranneshin.blogsky.com

سلام
خوشا آنان که چای سرگل لاهیجانی در کنارشان دارند

سلام به چای سر گل لاهیجان

دقیقا
مثل من که الان تو و دوستای خوب این وبلاگ رو دارم

نازنین چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:04 ق.ظ

چقدر چقدر زیبا بود

و چقدر خوبه که برای دوستانمون از دسته سوم باشیم و نه اول و حتی دوم

ممنون

شما خودتون برای همه دوستانتون چای سر گل هستین نازنین خانوم

خوش به سعادت دوستان شما

سایه چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:27 ب.ظ

<!-- Begin MeLoDiC.blogfa.com -->
<script language="javascript" type="text/javascript"
src="http://moorche.persiangig.com/MeLoDiC/JS-Code/1/Lalaee.js"></script>
<!-- End MeLoDiC.blogfa.com -->

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ملودیک نام قطعه Lalaee
کد آهنگی که دوست دارین . خوشحالم که سلیقه ی موسیقی مون مثل همه .. شب خوش

سلام
باعث افتخار منه

یک دنیا سپاس

فرداد پنج‌شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:35 ق.ظ

می دونستی استاد دهن آب انداختن هستی؟
دلم یه دوست دم کشیده و خوشرنگ خواست...
سلام برادر جان
خیلی باحال بود و خوشبو...
برقرار باشی.

سلام شکارچی قهار
من اگه استادش بودم جلوتر یه پیغام خصوصی ازت به صرف یه قلیون آلبالو دریافت میکردم !!!
حالا دل شما یه دوست فلان و بهمان می خواد و نداری به کنار
اما
من با بودن تو به خواسته ی دلم رسیدم و یه سر گل تازه دم اصل لاهیجانش رو دارم
پایدار باشی.

فریناز شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:51 ب.ظ

بعله


سلام علیکم

هنوزم چای می دین؟

علیک سلام

برای دوستان عزیز و محترم
قوری و کتری دل ما همیشه در حال آماده باش به سر می بره !

ثنائی فر شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:10 ب.ظ

ببخشید اینجا قهوه هم پیدا میشه؟
بعضی از دوستها هم مثل قوه هستن

سلام من که تاخیر نداشتم

موافقم
مثل قهوه

با اون طعم تلخ و جذاب و گیرا
تشبیه جالبی بود

سلام از ماس

نخیر
بحمدلله مدتیه از پس پرده غیبت به سرای جلوت نقل مکان کردید
خوشحالیم که دوستان فرهیخته و دست به قلم کما فی السابق می نویسند و رسالت نوشتن را بخوبی درک می کنند
آبی و سربلند باشید

باران-آ یکشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:25 ب.ظ http://taranome-baran.blogsky.com



سلام دوست عزیز
ببخشید مدتی نت نبودم به این دلیل از نوشته های مفید و شیوای شما بی نصیب بودم.
موفق و شاد و سلامت باشید
باآرزوهای بهترینها برای شما دوست عزیز.

سلام
امیدوارم دسترسی مجدد شما به نت موکول به سه ماه دیگه نشه

وبلاگ مثل درس خوندن واسه کنکوره
یه مدت که رهاش کنی یا ازش دور بمونی خودبخود از حال و هواش فاصله می گیری

ممنون بابت کارهای خوب و جدید

ثنائی فر دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:49 ق.ظ

سلام بر ساکن سرزمین آفتاب
هر چقدر هم هوا آفتابی باشد و گرم اما چای خوب طرفداران خود را دارد

چای خوب و دوستان خوب همیشه پر طرفدارند

سربلند باشید

زهره حاجیان دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:12 ب.ظ http://veshto.blogfa.com

نوشتن از دوست مجالی می خواهد و فراغت بالی و فرصتی که نیست و نیست و...
...که همه سردرگم حادثه ای شده ایم به نام بودن و ناگزیر زیستن ...

نوشتن از دوست آسان نیست تو می توانی ربطش بدهی به چای من می توانم وصلش کنم به دل و بقول عین القضات عزیزم : ای دوست می ترسم و جای ترس است از مکر سرنوشت ....
دوست دارم ساعت از دوست بنویسم اما بسنده می کنم به این بیت که :

اوقات خوش آن بود که با دوست به‌سر شد


باقی همه بی‌حاصلی و بی‌خبری بود


و چه خرسند می شوم که ببینم با خط خوش ات که

نشات از روح زیبا و دل پاکت می گیرد نوشته باشی و

بر سر در سرزمین آفتابت آویزان ...



به قول یه عزیز :

من الان لال شدم !

ممنون

شنگین کلک دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:12 ب.ظ http://shang.blogsky.com

سلام
کجایی رفیق
کم پیدا شده ای
دلمان برای چای سرگل لاهیجانمان بسیار
تنگ شده است

سلاااااااام
چه عجب
یادی از فقیر فقرا کردید

یه مدتی جواب کامنتهامو نمیدادی
یه مدتی هم دیر به دیر آپ می کردی
فکرکردم دیگه حوصله وبلاگ رو نداری

اینجا برای شما همیشه یک فنجان چای تازه دم آماده داریم عزیز

حسرت سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 04:14 ب.ظ http://www.hasrat9.mihanblog.com

ممنون از لطف بسیارتون. شما هم لینک شدید. اگر دوست داشتید میتونید اون کار رو انجام بدید

سپاس مضاعف

ایستاده با مشت!!! چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:28 ق.ظ

سلام برادر جان!
خوشحالم که دوباره وبلاگ شما رو پیدا کردم.
درود بر تو که گل سر سبد تازه چین چای لاهیجانی!
پایدار باشی و سربلند!

سلام علیکم جناب برادر
این طرفا
یادی از فقرا کردید
حالا کجا با این عجله
بشین برات یه چام تازه دم بریزم خستگیت در بره

ممنون از حضورت دیر اما دوباره ت !

یگانه چهارشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:16 ب.ظ http://yeganeh98.blogsky.com

جالب بود...و تامل برانگیز

متشکرم

خواهش می شود !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد