سرزمین  آفتاب
سرزمین  آفتاب

سرزمین آفتاب

ادعاهای ما-رفتارهای ما

یکی از بزرگترین چیزهایی کـه زندگی بهم یاد داد ایـن بود که هـیچوقت هیچ عملی رو  هرچقدر

هم زشت باشه به شدت محکوم نکنم. نـمیگم عـمل زشت یا مـجرمانه دیـگران رو نـباید مـحکوم

کرد اما بهت پیشنهاد میکنم اینکار رو  بـا ((شدت)) و جـبهه گیری و به کار بـردن حرفهای تند

و ادعای خوب بودن خودت در مورد اون شخص انجام نده. به من ثابت شده  هر  آدمی وقتی در

مـقابله با  یک عمل زشت برخورد شدیدی انجام میده، روزی خودش اون عمل رو مرتکب میشه.

اصلا یک جـریان عـجیب وناشناخته ای در زندگی هست که وقتی اینطور برخورد کنی

شرایط رو برای ارتـکـاب اون عـمـل توسط تو مهیا میکنه!

من فکر میکنم اعمالی که از طرف همه ما موجودات زنده سر میزنه شدیدا تابع شرایط هـست.

حیوانات دست آموز در شرایط خاص حتی به صاحب خـودشـون رحـم نـمیکنن. انـسانـها هـم در

شرایط خاص دست به هر عملی خواهند زد. البته بگذریم از عـده ای که در هـر شرایـط و بـرای

دستیابی به لذتهای خودشون کارهای خـلاف انجام میدن اما اگـر بـخوایم از انـسانـهای شـریـف

صحبت کنیم باید گـفت از هر صد انسان، نود  نـفر وقـتی که خودشون و خـانواده شون گرسنـه

باشند و هیچ راهی براشون باقی نمونده بـاشه دزدی خـواهـند کـرد. اگـر الان داری بـه خـودت

میگی که تو جزو اون ده نفر بـاقی مـونده خـواهی بود بـاید بـگم متاسفانه اون ده نفر کـسانی

هستن که علاوه بر دزدی دست به قتل هم میزنن!!

در درون همه ما یک دزد، یک قاتل، یک معتاد، یک هرزه و... وجود داره که هر لحظه ممکنه بر

حسب شرایط از درون ما بیرون بیاد. اگر تا به حال دست به کار مجرمانه ای نـزدی این رو یـک

مقدار بسیار کمی مدیون اراده خودت و تا حـد بسیار زیادی مـدیون شرایطی هستی کـه  تـا

به حال اجازه ندادن استعداد شگرف تو در زمینه اعمال خلاف و مجرمانه شکوفا بشه!

تـو میتونی نهایت سعی و اراده خـودت رو برای خوب بودن و انـسان موندن به کار بـگیری امـا

هـیچوقت نـمیتونی در این زمـینه مـدعی باشی که موفق شدی. زنـدگی به من یـاد داد کـه

احمقانه ترین ادعا، ادعای پاک بودنه!




پی نوشت:

این متن زیبارو از وبلاگ دوست خوبم "حسرت"  و با اجازه ی ایشون براتون آوردم.


نظرات 18 + ارسال نظر
حسرت چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:20 ق.ظ http://www.hasrat9.mihanblog.com

لطف دارید

سلام
ممنون
اختیار دارین. مطلب خوب استحقاق انتشار بیشتر رو داره

سایه چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:20 ق.ظ

قبول دارم هرچی رو که گفتین ولی این رو هم قبول دارم که در درون هر قاتل هر دزد هر مجرم .. ممکن است یک فرشته خفته باشد ...

بله
ممکنه
اما فقط ممکنه !
ممکن هم هست در درون هر فرد خوش رفتاری یه دیو خوابیده باشه!
یه نگاه به اطرافمون بندازیم خیلی ها رو می بینیم که درونشون فاصله دارن
گاه فاصله ی خوب
و
...
گاه فاصله ی بد !

سایه چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:03 ب.ظ

ما همه فاصله داریم از خودمون و از آدمهای بیرون .. اگر اون دیو یا اون فرشته روی خودش و نشون بده فکر می کنی دنیا چقدر دووم بیاره ؟!

در اندرون من خسته دل ندانم کیست !..

این متن...من حس می کنم داره می گه که ما آدما تابع شرایط هم هستیم

حالا یکی بر اساس تربیت و داشته ها و آموزه های قبلیش در شرایط خاص ممکنه یه جوری واکنش نشون بده و فرد دیگه یی یه جور دیگه
اما ظاهرا شرایط یه متغیر خیلی اثرگذاره

ممنون از توجهتون

شنگین کلک چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:09 ب.ظ http://shang.blogsky.com

درود و سپاس
هم از شما و هم از "حسرت"
متن جالبی بود . بله من هم فکر میکنم انسانها به موجب
موقعیت و ساختار انسانی شون خیلی قابلیتهای مختلف
و متضاد دارند که برحسب شرایط ممکنه شکوفا بشه !

سلام دوست خوبم

بله
منم با شما موافقم
در جواب کامنت دوست فرهیخته مون "سایه " هم همین صحبت شما رو عرض کردم

راستی وبلاگ ایشون هم خیلی خوندنیه
مثل وبلاگ شما

شنگین کلک چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:15 ب.ظ http://shang.blogsky.com

راستی لینک جناب "حسرت" را هم اگر بنویسید
ممنون می شوم .

بفرمایید قربان
این هم لینک وبلاگ خوب دوست عزیزم " حسرت" :

http://www.hasrat9.mihanblog.com

فرداد پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:34 ق.ظ

کپی پیست هاتم دوست دارم...
از بس قشنگ فکر می کنی و انتخاب می کنی...
ولی نوشته های خودت یه جور دیگه حالمو خوش می کنه
سلام به برادر آفتابی خودم.
خیلی مخلصم.

سلام مرد قله های برفی و شاخه های بارانی و جنگلهای تنهایی
اگه کسی حتی نظر نده و فقط تو بیای بگی خوب شده من فکر می کنم که
تونستم کاری انجام بدم !

ما بیشتر برادر قلندر
چاکریم. خیلی !

سمیرا پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:57 ق.ظ http://nahavand.persianblog.ir

سلام خوبید؟ دلتنگتون شدیم بابا اما به خدا نتمون دچار موریانه زدگی شده نشد خدمت برسیم...ارادتمند که هستیم

سلام
دیدم از شیراز وآرامگاه سعدی هنوز برنگشتین
نگران شدم گفتم نکنه با نت و وبلاگ و ساکنینش قهرین !

ایمیل ها رو چک می کنین ؟

ارادت و خدمت و احترام از ماست !!

ثنائی فر شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 02:10 ب.ظ

نمی دونم چرا یاد یکی از اون شماره ها افتادم
به هر محکومی اذن دفاع باید

شدیدا موافقم
کار مجرمانه فقط اونها نیست که اشاره شد / هر کدوم از ما به یک اندازه کم یا زیاد یا نزدیک به همون کارها رو من فکر می کنم انجام دادیم

سلام و عرض احترام

سلام
خوش اومدید
خوشحالم که حضورتون مستمر شده

منکه فکر می کنم کلا باید تعاریف ما از جرم و بدی و ... نسبت به امروزمون کمی اصلاح بشه
خیلی حرکت ها و کارها در گذشته بد تلقی نمی شد و امروز بده
وبالعکس
خیلی از ماها هم مستعد رفتارهای بدی هستیم که فقط بدلیل شرایط ظاهرا مودبانه اطرافمون انجامشون نمی دیم
نه اینکه فکر کنیم کار بدی هست و نباید انجامش بدیم

با حلوا حلوا واقعا دهن شیرین میشه؟؟؟؟

منم باهاتون موافقم

جوجه اردک زشت شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:43 ب.ظ

سلام
این موجود رو خوب می شناسم هر چند وقت یه بار قلقلکم میده اما سعی می کنم ببرمش سمت کودک درونم چون این کودک به لواشک و آبنبات چوبی راضی می شود
می ترسم این نقاب شودمی ترسم از نقاب نقاب نقاب

سلام
واللاه... مال شما کودک درونه
مال من که...شرمنده م... فکر کنم الاغ درونه
آخه همه ش جفتک می زنه !!!

ثنائی فر دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:35 ب.ظ

غیبت را که طولانی می شود علت چیست؟

علت را نمی دانم
اما چاره
...
شاید کتکی مفصل کار ساز گردد !!!

نگار دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:59 ب.ظ

سلام علیکم . رسیدنمان بخیر ! شما کی می رسید ؟!

علیک سلام
رسیدن بخیر !!!
راستش ما هنوز نرفتیم

اندر خم یک کوچه گیر افتاده ایم !

[ بدون نام ] سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:50 ب.ظ

سلام ...کاکا کیارش...خوبی مرد...چه خبر از اون ورا...سراغ ما بدبخت بینواها رو نمیگیری.....ملالی نیست...اگه هیچ وقت نیایی هم من میام....
حرفات درست...درسته که این شرایطه که آدما رو میسازه و به اونا رنگ میده...حالا بسته به هر رنگی که اون شرایط داشته باشهولی یه چیز دیگه هم هست و اینه که تو خیلی از مواقع این ماییم که شرایط رو میسازیم ....نه

سلام هادی مهربانم
بابا من که توی همه پست هات کامنت دارم !! شما دیر به دیر میای
فکر میکنی بقیه نیستن !
کلا تو بسیار آدم رئوفی هستی
همه ی جنوبی ها مث تو خونگرم و خوب باشن جنوب میشه بهشت

فریناز چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:11 ق.ظ

کلا ادعا کردن عواقب خوبی نداره

میدونین مث چی میمونه؟
مث فواره
درست تو اوج ترین نقطه، همون جا که فک می کنه از همه بالاتره تا پایین ترین نقطه سقوط میکنه!

راستی سلام صاحب سرزمین آفتاب
چرا دیگه نیستین جناب؟

رسیدن بخیر
فکر کردم لینک منو گم کردین
آخه مدتی بود اومدن ها یه طرفه شده بود !!

درست میگین
در وجود هر کسی هم اماره هست هم لوامه

اما منظور این نوشته اینه که خیلی هم آدم به خودش غره نشه
درسته که گاهی به جایی میرسه که...بجز خدا نبیند
اما گاهی هم تحت شرایطی...به بل هم اضل میرسه

منم باهات موافقم
شرایط بیشتر از درون روی آدم اثر می ذاره

فریناز چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:13 ق.ظ

در وجود هر کسی هم امارگی هستو هم لوامگی!

دیگه بستگی به سعی و تلاش خودت داره و شرایطی که توش هستی که به چه سمتی بری

کلا کسی که ادعا می کنه مث مرداب یه گوشه ایستاده
ولی کسی که همیشه در جریانه به سمت خوبی ها و پاکی ها و البته سعی و تلاش می کنه اونه که بی ادعا خوبه

یه وقتایی شدید مرداب می شم

من همونم که یه روز
میخواستم دریا بشم
میخواستم بزرگترین
دریای دنیا باشم...

خدا نکنه
اما مردابتان همیشه جاری و روخانه یی و پرتحرک باد

منکه کلا مرداب که خوبه ... از باتلاق هم رد شدم
خشکیدم !!

شنگین کلک پنج‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:11 ب.ظ http://shang.blogsky.com

درود بسیار
بازهم کم پیدا شدی رفیق

سلام
شرمنده ام
کم پیداییم را به بزرگی ات ببخش
این ایام حتی به وبلاگم هم درست سر نزدم
آنقدر دغدغه و مشکلات به شکل تصاعدی در یک تایم کوتاه بالا گرفت که متاسفانه از هر آنچه لازم و دوست داشتنی بود دور افتادم
انشاله اندک اندک بهتر می شوم و بهتر می شود

ممنون که خیلی چیزها برایت مهم است هنوز
ممنون

شب های نقره ای جمعه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 02:52 ب.ظ http://silvernights.blogsky.com/

سلام
با این پست کاملن موافقم اصلن همیشه حرف دلم بوده و هست
این روزها همه جا فقط تظاهر غوغا می کنه و فریب در حالیکه اوضاع خیلی خیلی خیلی خراب تر از اونیه که بشه فکرشو کرد و همون هایی که دم از پاکی می زنن از همه بد ترن و این رو زمان ثابت خواهد کرد و آینده
موفق باشید مرسی از انتخابتون

سلام

اصلا اصل مشکل از همونهاییه که رفتارشون با ادعاهاشون همخوانی ندارد
اگه یه نفر بد باشه و بدی هم بکنه و ادعای پاکی نداشته باشه که حرفی نیست

نیش عقرب و اقتضای طبیعتش ...

اونی که بد و افتضاحه و ادعای پاک بودنش هم اونجای آسمونو سوراخ کرده جای گله داره. جای فریاد داره.جای بیزاری داره

ممنون دوست خوبم

شنگین کلک جمعه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:09 ب.ظ http://shang.blogsky.com

خواهش می کنم دوست عزیز
آسوده باش . سلامتی و آرامش شما در اولویت است
هرگاه وقت نوشتن بود بنویس
خواستم بازهم از شعر زیبایت تشکر کنم .

سلام

دعا کن اندکی استرس و دغدغه رهایم کند
اصلا دعوا کنیم و قهر کند با من و مدتی برود و سراغم را نگیرد

فکر می کنی بشود ؟؟؟

لیلی سا دوشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:27 ب.ظ http://ghadam-ghadam.persianblog.ir

اول اینکه نمی دونم چرا یهویی ادامه ی جمله های آخرتون تموم نشده و نصفه مونده....
ولی با متنتون کاملا موافقم...بهش می گن کارما....
اعمال ما به خودمون برمی گرده....یه جایی خوندم وقتی از کاری خیلی زیاد انتقاد می کنیم اکثرا عملی هست که از خودمون هم سر می زنه...و بخاطر همین اینقدر عمیق ازش نفرت داریم...
هیچکس بدون عیب نیست.....وقتی قراره از راه رفتن کسی ایراد بگیریم اول باید سعی کنیم با کفش های اون راه بریم...همونطور که دکتر شریعتی هم گفتن....
موفق و پویا باشین....

کجا ناقص مونده ؟ کامنت هام یا پستم ؟

بله
نتیجه همه اعمال ما به خودمون بر می گرده ! اونم در همین دنیا !! خیلی ها چون به آخرت اعتقادی ندارن نگران عواقب دنیوی کاراشونم نیستن !!
اما من قویا معتقدم همین دنیا دار مکافاته ! و اتفاقا عین همون رفتار رو سرمون و سر راهمون میاره

ممنون از نظر خوبتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد