سرزمین  آفتاب
سرزمین  آفتاب

سرزمین آفتاب

آخرش کار می دهد دستم

تیزی گوشه‌های ابرویت
پیچ و تاب قشنگ گیسویت
آن دوتا چشم ماجراجویت
این صدای خوش النگویت !
                             آخرش کار می‌دهد دستم!

ناز لبخندهای شیرینت
طرح آن دامن پر از چینت
«هـ» دو چشم پلاک ماشینت
شیطنت در تلفظ شینت
                              آخرش کار می‌دهد دستم

گیسوانت قشنگی شب توست
صبح در روشنای غبغب توست
ماه از پیروان مذهب توست
رنگ خالی که گوشه لب توست
                             آخرش کار می‌دهد دستم

شرم در لرزش صدای تو
برق انگشتر طلای تو
تقّ و تقِّ صدای پای تو
ناز و شیرینی ادای تو
                             آخرش کار می‌دهد دستم

حال پر رمز و مبهمی داری
اخم و لبخند درهمی داری !
پشت آرامشت غمی داری
اینکه با شعر عالمی داری
                             آخرش کار می‌دهد دستم

کرده‌اند از اداره‌ام بیرون
به زمین و زمان شدم مدیون
کوچه گردم دوباره چون مجنون
دیدی آخر!... نگفتمت خاتون ؟
                             آخرش کار می‌دهی دستم !!!



قاسم صرافان


نظرات 21 + ارسال نظر
... دوشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:18 ب.ظ http://www.alefsweb.blogsky.com

خیلی قشنگ بود یه طنز خیلی ظریفی داشت که به لودگی نمی زد .
...............
به زمین و زمان شدم مدیون
کوچه گردم دوباره چون مجنون
...............
این جا رو دوست داشتم .

اینکه اسم نمی نویسین ولی آدرس می دین تا آدم فورا خدمت برسه طنز ظریف تری داره !

[ بدون نام ] دوشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:46 ب.ظ

سلام....خوبی کاکا جانی.....
خویب....خوش میگذره......
قشنگ بود و ساده و قشنگیش هم به سادگیش بود....
راست بگو از اداره که بیرونت نکردن.....

سلام هادی جونم
نه عزیزم
هنوز نه !

سلام سه‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:27 ق.ظ

خیلی جالب و با مزه بود
سلام و سلام

علیک سلام

سایه سه‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:50 ب.ظ http://bluedreams.blogsky.com/

شعر قشنگیه
یه عاشقانه ی متفاوت

پشت آرامشت غمی داری ..

اخم و لبخند در همی داری...
شما نگاهت خیلی حرفه ایه - یه عکاس خوب -

دقیقا روی نکات تصویری شعر دست میذاری
و
طبیعتا به مخاطبت هم انگیزه ی جستجوی بیشتر میدی
پس
ممنون و شاد باشی

سایه سه‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:51 ب.ظ

این انتخاب زیباست ولی..

از خودتون هم بنویسید..

متشکرم
چشم
اما
کلی دست نوشته ناقص و نیمه دارم که هیچکدوم نگرانیمو برای انتشار برطرف نمی کنن !!!
یه چکش باید بزنم
هم توی کله ی نوشته ها و شعرای نصفه نیمه ی اخیرم
هم توی کله ام
احتمالا هم صدا توی جفتشون بپیچه بس که خالی هستن!

جوجه اردک زشت چهارشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:44 ق.ظ

سلام
برایم جذاب بود...
ادبیات فوکلور متأسفانه شرایط روحی خوبی نداره اما این ترانه جون میده واسه تصنیف سازی اونم با رنگ چهار مضراب

فولک ما حال روحیشم بد باشه حال ریتمیکش همیشه خوب بوده
در هر حالی جون میداده واسه رنگ و ریتم و قر و ...

داداش منو به کتک نده لطفا !! حرکات موزون آخر و عاقبت ندارن !

تازه ممکنه حرکات موزون در ایران به شادی بعد از گل هم برسه که اون وقت دیگه از اینجا میندازنمون بیرون

ثنائی فر چهارشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:30 ب.ظ

لحن بسیار لطیف و زیبایی داشت

سلام مرد آفتابی

سلام
ممنون که همچنان
قرص و محکم
هستید و می خوانید و می نویسید

سبز باشید

نگار چهارشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:49 ب.ظ

سلام .
شما می دونین چرا بعضی شعرها اینقدر آدمو می گیرن ؟! یا به عبارتی , چرا آخرش کار می دهند دستمون ؟!

بارها و بارها خوندمش ... شنیدنش از زبان شما و با صدای شما هم باید خیلی لذت بخش باشه ها !

راستش من کمی بدجنسم و دقیقا میتونم حدس بزنم که شاعر با چه حسی این شعرو سروده
پس من نخونمش بهتره

سایه جمعه 26 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:01 ق.ظ

می دونین من هیچ چکنویسی ندارم . در کمال خودخواهی خودم و باور دارم و می نویسم و .. انتشار..

به این می گن چکش !!!!

خیلی وقتا همینجوری نوشتن بهتره
نمی ذاره آدم تصنعی بنویسه
نه
چکش نیست
بهش می گن ذوق نوشتن
و خیلی ارزش داره
مثل بارون
هر وقت اومد خوش اومد !!

ثنائی فر شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:26 ق.ظ

صبح اول هفته تان بخیر و خوشی و نیک باشد برایتان این هفته
استواری شما همیشگی هست و باید و جای نگرانی نیست
نمی دونم چه ربطی داشت اما خب یه دفعه اومد
یا حق

...
سلام
ممنون
نیمه شب شنبه شما هم بخیر!
( الان اومدم اینجا بخدا )
سپاس
چه دعای خوب و دلنشینی
ممنون
همه ی خوبهاش رو خدا براتون گلچین کنه

یگانه شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:11 ق.ظ http://yeganeh98.blogsky.com

یعنی شما سبکتون جدیه...اما گاهی اوقات هم طنز می نویسید یا کلا طنز هست اما اصولی که به من گفتید را رعایت نمی کنید؟!

1-
به به
علیک سلام !!
نی نی یه روزه هم حرف میزنه هم وبلاگ داره !!!؟؟؟؟؟

2- این !! سبک من نیست ! چون اصلا این شعر مال من نیست !!
همونطوریکه می بینی گاهی هم دلم میخواد طنز توی وبلاگم باشه
به قول حضرت سعدی :
الطنز فی الکلام کالملح فی الطعام !!
اما قیافه ی غالب وبلاگم جدیه !

3- به دلایل فوق الذکر دقیقا همون اصولی رو که بهت گفتم چون خودمم بهش معتقدم اینجا هم دارم رعایت می کنم
نقطه ی نقضی اگه دیدی بهم بگو
سعی می کنم اصلاحش کنم
اصلا هم نگاه نمی کنم که مخاطبی که داره اینو بهم میگه چند سالشه !

اینو مطمئن باش !

راستی
بازم تولدت مبارک

ثنائی فر یکشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:00 ق.ظ

دیگه دارم نم نمک حسودی میکنم
سلام

سلام
حال زار من و وبلاگم کجاش حسودی داره آخه خواهر؟؟؟

نه
جدی جدی برام سوال ایجاد شد
به چی اونوقت ؟
اینجا که همه چی...


فقط دوستام هستن که یکی از یکی گل تر و عزیز ترند


جز رد پا ، و نفس و عطر دوستان
چیزی برای عرضه ندارم مرا ببخش

( فی البداهه بد نشد )

سهبا دوشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:32 ب.ظ

دارم واسه دوستان , عیدی فال میدم ! خب اشکالی داره ؟! اینم فال شما :

ای قبای پادشاهی راست بر بالای تو
زینت تاج و نگین از گوهر والای تو
آفتاب فتح را هر دم طلوعی می دهد
از کلاه خسروی رخسار مه سیمای تو
جلوه گاه طایر اقبال باشد هرکجا
سایه اندازد همای چتر گردون سای تو
از رسوم شرع و حکمت با هزاران اختلاف
نکته ای هرگز نشد فوت از دل دانای تو !
آب حیوانش ز منقار بلاغت می چکد
طوطی خوش لهجه یعنی کلک شکرخای تو
گر چه خورشید فلک چشم و چراغ عالم است
روشنایی بخش چشم اوست خاک پای تو
آن چه اسکندر طلب کرد وندادش روزگار
جرعه ای بود از زلال جام جان افزای تو
عرض حاجت در حریم حضرتت محتاج نیست
راز کس مخفی نماند با فروغ رای تو
حسروا پیرانه سر حافظ جوانی می کند
بر امید عفو جان بخش گنه فرسای تو

با تاخیر زیاد:
سلام
ممنون
و
سپاس

ثنائی فر سه‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:15 ق.ظ

جز رد پا ، و نفس و عطر دوستان
چیزی برای عرضه ندارم مرا ببخش

چه بداهه محشری شده

به شب بیداری ها و نجوا کردن و نجوا شنیدن در دل پر رمز و راز شب که حرف ها دارد و در همان آن آنها که هستند حس می شوند و چه عالمی دارد در آن سیاهی پر نور سکوت را فریاد زدن حس کردن نشستن و ...

صبح بخیر

سلام
روز بخیر
اختیار دارید
خیلی اتفاقی شد


در دل شب نجوا کردن را بسیار آزموده ام
اما نجوا شنیدن را هرگز...
یا گوش من هنوز واجد شرایط نشده یا ...
خوش بحالتون

آخرین خط شما منو چقدر یاد قطعه ماندگار شاملو می ندازه :
...یک شاخه در سیاهی ظلمت به سوی نور فریاد می زند

یگانه سه‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:12 ب.ظ http://yeganeh98.blogsky.com

آقای ضربدر..
پس کجایید شما آخه؟؟!

سلام

چه عجب
آخه انقدر اومدم و نیومدی منم گفتم دیگه نیام !
:(

یگانه پنج‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:43 ق.ظ


بعد هی می گن بچه دبیرستانی ها لوس هستن...
.
.
.
.
.

خب

راست گفتن دیگه



اینم سندش !

یگانه پنج‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 04:00 ب.ظ

یعنی شما دبیرستانی هستید؟؟!
ّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّ

تو امتحان نداری؟؟؟؟



ییییییییگگگگگگگگاااااااااانننننننننههههههههه؟؟؟؟؟؟!!!!!
ب...ب... بعله ؟
تو داری درس میخونی ؟
چیزه...بله...یعنی...هوم !

فرداد جمعه 2 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:08 ق.ظ

همیشه خواندنی هستی برادر...
همیشه بمانی آفتاب.

سلام بر دوست و برادر خوبم فرداد مهربان
شده ای مثل خورشید
گاه پشت ابر
گاه درخشان و در دسترس چشم

شاد باشی عزیز

نگار جمعه 2 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:53 ق.ظ


( این واسه کامنت بالایی بود !)

بعد اینکه احیانا قصد به روز شدن ندارین شما ؟ باور کنین شما رو که هیچ , ما رو هم کار می دهد دستم این شعر آخر !!!!

(کامنت دوتا بالاتر ! )

بعد هم اینکه ...داده انگار !


فعلا که ...چیزی به ذهنم نرسیده
دوستان یه یا علی بگن شاید از چاله در بیام !

یگانه جمعه 2 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 03:23 ب.ظ

ای بابا بر اساس ریاضیات وقتی:

بچه دبیرستانی=لوس
شما=لوس

در نتیجه شما می شید دبیرستانی دیگه...خب تقصیر من چیه برید یقه ی علم ریاضی رو بگیرید..

والا..!!

همینه دیگه
وقتی بجای ریاضی داری رمان می خونی ریاضیاتت اینجوری ضعیف می شه
درستش اینه :

یگانه ( you ) = لوس
ضربدر ! ( me ) = ممتحن
نمره پایان سال ( final ) = هشت !
نتیجه ( result ) = حذف سهمیه اینترنت و وب گردی !!

خب
حالا سه مرتبه از روش بنویس تا خوب یاد بگیری

باز قایمش نکنی زیر بالشت !!!

یگانه یکشنبه 4 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:43 ق.ظ

اولا بنده به هیچ عنوان لوس نیستم..

دوما شما ممتحنید اون وقت نمره ی من 8 شده؟!

سوما آدم بزرگا که امتحان نمیدن پس مشخص شد که شما دبیرستانی هستید

چهارما آدم بزرگا هیچ وقت با 14 ساله ها کلکل نمی کنند

پنجما که چی مثلا می خواستین بگین که زبانتون خوبه؟

ششما بر اساس ریاضیات وقتی
A=B
B=C
در نتیجه
A=C میشه..

هفتما من اگه ریاضیم ضعیف بود نمره ی میان ترم ریاضیمو بهتر از همه ی بچه های کلاسمون نمی شدم اونم تو مدرسه ی تیزهوش ها...

هشتما شما خیییییییییییللللللللللللللللیییییییییییییییی حرص منو در میارید...

نهما مگه دستم بهتون نرسه آقای ضربدر

تورو خدا منو نخور

لطفا منو نخور !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد