سرزمین  آفتاب
سرزمین  آفتاب

سرزمین آفتاب

بار و بندیلو ببند ...

بار و بندیلو ببند اینجا دیگه جای تو نیست

تو  ترانه های من جایی واسه حرفای تو نیست



دوست بسیار عزیز و فرهیخته م ، صاحب  وبلاگ  خواندنی و تامل برانگیز "حسرت" طی نگاهی عمیق و ریشه دار به انحطاط  "ترانه"  ، پست جالبی نوشته بود که در اون به سیر قهقرایی محتوای  ترانه در ادبیات موسیقایی ما و همینطور بروزترانه های ضعیف و گلایه آمیز و انتقام جویانه و تضعیف مفاهیم زیبا و ملایم عاشقانه و دوستانه و...اشاره کرده که ضمن خواهش از همه دوستای عزیز به خوندن پست قشنگشون، منو تحریک به نوشتن کامنتی براشون کرد که بد ندیدم پاسخم رو به همراه لینک وبلاگ ایشون ( http://hasrat9.mihanblog.com/ ) 

براتون بذارم  وباعث شد که من هم طی نوشتاری که در ادامه می خونید مثل حسرت عزیز نگرانیمو از این سقوط اعلام کنم:

________

سلام

ممنون از نگاه خاصی که به موضوع داری



در مورد اشاره ظریفت به موضوع باید بگم حق با توئه

ادبیات حاکم بر موسیقی خصوصا طی 3-4 سال اخیر از درون خالی شده

توهین

الفاظ رکیک

موسیقی واره هایی که نه ریتم دارن نه ملودی نه شعر و  لاجرم نه ماندگاری !! چنان زیاد شدن که...چنان که افتد و دانی !

توی متنت نوشتی :

" باید قبول کرد که به طور حتم سلیقه مـخاطـب ایـن سبک ترانه ها رو پسندیده که هر روز بر تعداد اینگونه ترانه ها افزوده شده... "


خواستم بگم این سلیقه ی مخاطب نیست

بلکه مخاطب در بی سلیقگی یا عدم سلیقه به سر می بره

یعنی ...کسی از غذای خام و نپخته خوشش نمیاد اما اگه از بچگی به همین غذا عادتش بدن  ذائقه ش شکل میگیره و روی همون غذا متمرکز می شه

موسیقی هم همینه

امروز  خواننده ها و شعرا و...چندان تلاش قابل تقدیری برای فتح قلوب شنونده های خودشون نمی کنن و خودشون رو بخاطر  اجبار امرار معاش به کمپانی های بزرگی که کارشون تولید آشغاله ! میفروشن

لیست بلند بالایی از افراد نام آشنا میشه ارائه کرد که این معضل دامنگیرشون شده...


چه بسا خواننده های داخلی مثل بنیامین و فرزاد فرین و بهنام صفوی و... بیشتر از خواننده های اون ور آب با مخاطبینشون تونستن ارتباط برقرار کنن

تا وقتی خواننده در خارجه  و کمپانیه مثلا کالتکس ! برای اونها شعر و ملودی و ریتم رو انتخاب میکنه  نباید انتظار داشته باشیم  چهره هایی بهتر از کامران و هومن !!!! متولد بشن 

دیگه بنانی متولد نمیشه تا الهه ی نازی  بخونه و بمونه

تو ای پری کجایی   کجاس؟

گل گلدون من  که خشک شده

ای تو مثل قصه با من ِ شاهرخ دیگه توی هیچ قصه یی نیست !


تقصیر هنرمندای خودمونم هست

دور میشن و دور میشینن

و نسل امروز در "اجبار فقدان سلیقه  "  تن به آهنگ های فوق نازل می ده .


نزدیکتر هم که میان یادشون میفته که خیلی از قافله اقتصاد جاموندن و مثل "حبیب " که اجازه برگشت به میهن گرفت و شد خواننده ی عروسی های اعیان ساکن ولنجک و کامرانیه و قیطریه و بلوار کاوه...


چو بیشه تهی مانَد از نره شیر

شغال اندر آن بیشه آید دلیر


پدیده مضحک ساسی مانکن محصول همین فضای خالیه


خیلی هم مخاطبین مقصر نیستن !!


پ.ن:

تولد این پست رو مدیون دوست خوبم حسرت هستم...اگه باعث بشه فکری ایجاد بشه یا نگاهی رقم بخوره باید به پای حسرت نوشته بشه و اگه باعث ملال بشه قطعا از کم سوادی منه

نظرات 81 + ارسال نظر
مریم چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:52 ب.ظ

غم قفس به کنار
آنچه که عقاب عقاب را ذره ذره پیر می کند
پرواز کردن کلاغ بی سر و پاست

وقتی که خودمون بخوایم به این خواننده های چرت و پرت خوون با اون ریتم مزخرف (درست نوشتن؟) بها بدیم چیزی بهتر از این نصیبمون نمیشه داداشم
بنان ها کنار گذاشته میشن
شجریانها از وطن می روند
سراج ها سکوت می کنند
ناظری ها هم دیگر از یادگار دوست نمی خوانند
مخاطب تقصیری نداره
مثال خوبی زدی... مخاطب گرسنه هست و با هر آهنگی و هر ریتمی خودش رو سیر می کنه
و حتی این مقوله براش سیری ناپذیره و به طوری که با ظهور هر خواننده سریع موضع موسیقایی خودش رو تغییر میده
آهنگ هایی با ریتم های بی معنی و شعرهای بی معنی تر...
به نظر من این افت وحشتناک کیفیت موسیقی مال این سه چهار سال اخیر نیست... مربوط میشه به چندین سال پیش وقتی که امثال بنیامین ها و متین دو حنجره ها پا به عرصه موسیقی گذاشتند
...
ببخش اگر با طولانی شدن کامنتم وقت و حوصله پست زیبایت را گرفتم

یک:
حتما پست حسرت عزیز رو بخون

دو:
مخاطب ناچاره

اما هنرمند هیچ وظیفه یی نداره؟؟؟؟؟؟؟
البته نمی گم که مخاطب هم هیچ وظیفه یی نداره و اصلا نباید جستجو کنه
ولی وظیفه هنرمند در جهت دادن صحیح به سلیقه جامعه خیلی مهمتره

مریم چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:52 ب.ظ

ببخشین استاد من یه سئوال داشتم
فوق نازل یعنی چی؟

یعنی خیلی چیپ و سطح پایین

شاید زیر صفر !!

فریناز پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:43 ق.ظ http://delhayebarany.blogsky.com

فقط می تونم یه مُهر تایید بزنم به بزرگی میدون نقش جهانمون

من نمی فهمم این آهنگای به اصلاح رپ امروزی کجاشون جذابه که از بچه دو سال تا مرد نود ساله سوسن خانومو می خونه!

یه موقه هایی خوشحالم که واسه چند سال بعد خودم نیستم
دلم نمی خواست دوران نوجوونیم با این آهنگای مسخره بگذره

دست شما و دوستتون درد نکنه با این پست خوب و حرفای خوب تر از اون
الحق که حسرت داره
مخ بچه ها رو دارن با چیا پر می کنن!!!

رپ یه سیستم اعتراضی بود نه یه سیستم ماندگار برای موسیقی حتی غربی

در همون غرب خواننده هایی مثل الویس پریسلی و ویتنی هیوستون ( هوستون) - خدا رحمتشون کنه- و کریس دی برگ و سلندیون و ...چه زنده باشن چه مرده برای همیشه در اذهان مردمشون خاطره هایی جاوید رو رقم زدن
چون موسیقی عرضه شده توسط اونها پایه و اساس ریشه داری داشت

اما الان...
سیستم ناظر بر تولید موسیقی در داخل کشور که چندان عملکرد مثبتی نداشته و اگه هم چیزی هست به مدد تلاش و نبوغ شخصی یک خواننده و تیمشه !! از بیرون هم معلومه چی میاد !!!

فریناز پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:46 ق.ظ http://delhayebarany.blogsky.com

ولی هیچ چی محمد اصفهانی همشهری خودمون نمیشه ها

اصن می بینین؟
آب اصفهان معجزه می کنه

خب معلومه که بایدم خسیس باشیم

ای خدا...
یکی بیاد به این خواهر فریناز ما ثابت کنه که اونی که همشهری شماس جناب آقای علیرضا افتخاری !!! هستن !!! نه محمد اصفهانی که اصالتا خودش تهرانیه و اسمش اصفهانی !!!

بله
آب اصفهان معجزاتشو روی خواننده ی متعهد و وطن پرستمون ؛ افتخاری ؛ به خوبی نشون داده و محبوبیت ایشون رو در حد لالیگا برده بالا و از اون بالا رهاش کرده ....

حسرت پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:24 ق.ظ http://www.hasrat9.mihanblog.com

این که وقت گذاشتید و اینطور مفصل و کامل نظر دادید برای من خیلی ارزشمند هست و از شما تشکر میکنم. در اغلب موارد با شما هم عقیده هستم تنها در مورد سلیقه مخاطب کمی نظرم با شما تفاوت داره. فکر میکنم این درست هست که خیلی از این مخاطبان از کودکی چنین چیزی به خوردشون داده شده اما از طرفی گاهی اوقات میبینیم حتی کسانی که سن بالاتری دارند و اصولا دوره جوانی خودشون رو با ترانه های عاشقانه و سالم اون دوره طی کردند هم به سمت چنین ترانه هایی متمایل شدند. من در ماشین کسی میشینم که 50 سال سن داره و میبینم وقتی سی دی رو روشن میکنه همچین ترانه هایی با صدای بلند به گوش میرسن و او با لذت گوش میده. البته من میگم این سلیقه اون هست و باید بهش احترام گذاشت اما این که چطور سلیقه ها به سمت اینگونه ترانه های بی مفهوم پیش میرن رو نمیفهمم. مثل شما کمپانی ها رو هم مقصر میدونم اما مطمئن هستم یک کمپانی به سمت تولید کاری که توش ضرر باشه نمیره پس اونها مطمئن هستند که سلیقه مردم همچین چیزهایی رو میپسنده و فروش خواهند کرد که این کارها رو تولید میکنن.

سلام
از صبح منتظر نظر شما هم بودم و ممنون از پاسخ الانتون

من هم دقیقا ریشه رو نمیتونم پیدا کنم و با قاطعیت انگشت بذارم روش و بگم : اینه . اما...آخه عنایت بفرمایید همون آدم ۵۰ ساله هم تا آخر عمر نمیتونه با ترانه های ۴۵ سال قبل دلکش زندگی کنه
به هر حال یه تنوعی می خواد
ما ورژن جدیدی برای جان مریم مرحوم نوری دیگه تولید نکردیم به مردم تحویل بدیم
شاید اگه آهنگ هایی با همون خط و سمت و محتوا و البته سازگار با امروز تولید میشدن بازم مردم ما همونها رو به این اباطیلی که امروز به اسم ترانه!!! و موسیقی به خوردشون می دن ترجیح می دادن...

کمپانی هم درسته که نمیخواد ضرر بده اماخیلی هم دلش برای فرهنگ من و شما نسوخته.لذا نه بر اساس سلیقه...بلکه بر اساس نیاز مشتری به موسیقی و خالی بودن عرصه از موسیقی های خوب داره تولیدش رو جلو میبره و صد البته هم به قول شما سود کلانی به جیب می زنه.چون هیچی در کار نیست و مردم مجبورن با اراجیف اونها کنار بیان

من بالشخصه تلویزیون رو خاموش کردم
نه تولیدات داخل چنگی به دل می زنن نه محصولات خانمان برانداز و چیپ شبکه هایی مثل جم و فارسی وان و ...
البته به ظاهر اونها سود مستقیمی از اینکه من و شما برنامه هاشونو ببینیم نمی برن
اما واسه تخریب فرهنگ خانوادگی ما کلی هزینه می کنن !!!

بازم سپاس از حضورتون . خوشحالم کردین

یگانه پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:49 ق.ظ http://yeganeh98.blogsky.com



کسی به آهنگای بهنام صفوی توهین کرد این طرفا؟

منظور من توهین بود به نظرت ؟؟؟؟ !!!
از تو بعیده !!!

یگانه پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:52 ق.ظ http://yeganeh98.blogsky.com

هئئئی

آهنگ؟
کی به آهنگ فکر می کنه تو این اوضاع؟
آقای ضربدر وقتی از الان کاری نیست تو جامعه
...

برای ما نسل آینده چه اتفاقی میفته؟


هئئی
آهنگ؟


پ.ن:پست تون رو بین المللی تر می کردین...الان خیییلی ها هستند که حداقل 70 درصد آهنگایی که گوش می دهند برون مرزیه!

پس همون... باید پست رو برون مرزی کنم
انگار داخل خبری نیست !!!

فریناز پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:31 ب.ظ http://delhayebarany.blogsky.com

مهم فامیله دیگه

چی فک کردین

آها
از اون نظر!!

فریناز پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:32 ب.ظ http://delhayebarany.blogsky.com

آخر قصه همیشه
کلاغه دربدر می شه
میره یه گوشه میمیره
کسی خبردار نمی شه


پس کلاغه واسه همینه به خونه ش نمی رسه هیچ وقت؟

حیف که خیلی کوتاهه و هی لوپ می کنه
کاش اصل آهنگرو با کد پیدا می کردم

کلاغه؟

...
طفلک کلاغه

داشتن متروی اصفهان رو از چهارباغ می کشیدن میدونین چقدر درخت و چقدر لونه کلاغها جاکن شد؟

مریم پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:02 ب.ظ

آهنگ وبلاگت رو عشقه
وای مرسی داداش

خواهش

سهبا جمعه 17 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 04:47 ب.ظ

سلام .
اقرار می کنم که نخوندم هنوز پست حسرت بزرگوار رو ! اقرار می کنم که الان نمیدونم چی باید بگم درست ! اما اعتراف می کنم :
من
دیشب
در
یک
کنسرت
جانانه
از
گذر
لحظه ها
حظ
کردم !
گروه
بیدل
و
انهمه
سازهای
دل !
آخ که چه لذتی داره دیدن و شنیدن صدای دف استاد مسعود حبیبی , ساز تنبور و تار و سنتور و کمانچه و نی و تنبک و .... و د رکنار همه اینها , شنیدن صدای خواننده بی نظیر کشورمان , سراج !
جای همه شما خالی !

لحظاتی که برای انسان و دلش لذت بخشند و آدمی را دمی از هیاهوی روزگار کج مدار دور می کنند نباید به حساب گذر عمر گذاشت
قدر و قیمت این لحظات با محاسبات مادی قابل اندازه گیری نیست
حال فرقی نمی کند که آدمی در این لحظات در کانون موسیقی دلچسب باشد
یا کنار دوستی عزیز
یا مکانی ارزشمند
یا...

مهم نفس آن لحظات است

لحظاتتان همواره سبز و به یادماندنی

سهبا جمعه 17 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 04:48 ب.ظ

آهنگ وبلاگتون , قالب وبلاگتون , قالب دلتون , آهنگ دلتون ...
همه و همه مبارک !
میام باز برادر .

دل من است دیگر...

گاهی چنان کج می شود که به هیچ صراط مستقیمی نمی رود

ممنون از توجهتان

مریم شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:24 ب.ظ http://www.najvaye-tanhai.blogsky.com

سری به خواهر کوچکت نمی زنی آیا؟
دلتنگتان بودیم... بدجور... اصن یه وضی

این " اصن یه وضی " کپی رایت داره ها !!!
مال فرینازه

میاد کله تو میکنه ها !!!
از من گفتن !

مریم یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 07:03 ب.ظ

نمیخوای سر بزنی چرا بهونه میاری؟
من باهات قهرم... اصن بدجوووووووووور

داداش؟

اصن یه وضی..."

سهبا یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:28 ب.ظ

خب سلام مجدد .
عرض کنم خدمتتون خوندم مطلب حسرت عزیز رو و من هم حسرت به دل موندم ! و حقیقت اینکه نمیدونم چی بگم که مکمل باشه واسه حرفهای شما ...
پس سکوت می کنم در این مورد و فقط ...
دلم نمیخواد آخر قصه کلاغه یه گوشه بره و از غصه بمیره ! واقعا دلم نمیخواد خب !

به این می گن یه سکوت بدجنسانه !

مریم یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:29 ب.ظ

راستی داداشی؟
یادم رفت بگم که شما از دایی فردادم خبری ندارین؟

تو خواهرزاده شی
من خبر داشته باشم؟ از دایی بدجنست؟
خیلی بی معرفته ! لا اقل میومد واسه خداحافظی...

مریم دوشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:54 ب.ظ

دایی ِ من بی معرفت نیست بخدا داداش
فقط... نشد... نمیدونم شاید نتونسته... نخواسته... موقعیتش نبوده... که بیاد خداحافظی
نمیدونم بد دلتنگشم کیارش

بی معرفتی شاخ و دم نداره که

همین مورد بهترین نمونشه

ریحانه دوشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 07:47 ب.ظ

راستش نمیشه خیلی به آهنگ و شعرهای امروزی خرده گرفت . . . درسته خیلی بی محتوا شدند ولی برای همین هم اثرشون خیلی کمه . . . یعنی هیچکس بیشتر از دو سه بار گوششون نمیده و بعد یک مدت کلن کسی سراغشون نمیره ! ! !
اما هنوز که هنوزه آهنگ های بنان ،فرهاد،شجریان ،داریوش و . . .همونطوری تازه ی تازه موندند . . .
بنظرم موسیقی اولین چیزیه که با روح ارتباط مستقیم داره.
آدم اگه ناراحت باشه ،خوشحال باشه ،غم داشته باشه،بی حوصله باشه ، یا هر حس دیگه میتونه با یک نوغ موسیقی خاص ارتباط برقرار کنه که مناسب اون حالش باشه
ولی یکجاهایی هم هیجان لازمه ! ! ! هیجانی از جنس pitbull ,shakira , . . ..

پی نوشت : بهنام صفوی ،شهرام شکوهی و رضا صادقی خعلی خوب پاپ می خونن ،بعله

شکیرااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ریحانه ؟!!!
لابد اون آهنگ LOCA LOCA رو هم شنیدی !

گاهی
کمی
اندکی
...
بله
اما این
اون موسیقی نیست که من و توی شرقی رو تحت تاثیر قرار بده
سرشت ما بر اساس نوع دیگری از ملودی و محتوا و ضرب آهنگ شکل گرفته
اینایی هم که همه چی گوش می دن و با همه ش سر تکون می دن احتمالا سرشتشون اصلا هیچ شکلی نگرفته که هیچ قالبی قالب اصلی دلشون نیست

پی کامنت نوشت : بابا جاااااااان
کجای حرف من انتقاد از بهنام صفوی و ...بود؟؟؟لطفا درست بخونین.من تعمدا اسم بردم و تعریف کردم.اینکه می گم یه نفر تونسته ارتباط با مخاطبش برقرار کنه این یعنی تعریف !!!
بعله !!

ریحانه دوشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:42 ب.ظ

راستی یادم رفت اعتراف کنم که همه جور آهنگ رو گوش میدم بجز هوی متال
.
.
.
اینم تقدیم به همه ی طرفدارهای پر و پا قرص موسیقی :)
اگر نفس هم از این پس به من امان بدهد
و یا ستاره به شب نور بی کران بدهد

ولی بدان که محال است بعد رفتن تو
زمانه روی خوشش را به من نشان بده

کجای قسمت من این نوشته شد که خدا
هر آنچه خواسته بودم به دیگران بدهد

نمی شود که جهان بر خلاف عادت خود
به آنکه بال نداده ست، آسمان بدهد؟

روا نبود ببینی که کورم و دستت
مسیر را به کس دیگری نشان بدهد

هنوز چشم به راهم مگر به معجزه ای
لبت دوباره به این خاک مرده جان بدهد

"فرخ حاجی علی"

آها ...
کم کم ملت دارن اعتراف می کنن !!

خوب؟ دیگه ؟؟



انصافا این غزل ناب خستگی رو از تن و جون آدم پاک می کنه ها !!!

ممنون

ریحانه چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 07:36 ب.ظ

ولی یکی مث شکیرا ،انریکه و. . .با جنس صدای خاص ،میمیک جذاب صورت وکلیپ های تصویری من شرقی رو خیلی راحت جذب میکنند ها چون برای کارشون وقت صرف میکنند نه مث این ایرانی هایی که از مامانشون قهر میکنن...و گند زدند به موسیقی . . .
Loca,Waka ,....
رو هم شنیدم و دیدم !!

منظور من این نبود که شکیرا خوب نیست

اتفاقا همون کار LOCA LOCA رو خودمم خیلی دوست دارم
گاهی
یه سری کارا مثل baylamus و Be my hero و ? would you cry از انریکه
یا آهنگ جاودانه تایتانیک با صدای فوق معرکه سلن دیون یا آهنگ ماندگار LOVE YOU ویتنی هیوستون ( که جزو آهنگ های بسیار محبوب منه ) و ... دقیقا به همون دلیلی که ذکر کردی
یعنی : وقت گذاشتن و کار کردن روی آهنگ و توجه به سلیقه مخاطب و ... خیلی می تونن توی دل مردم بمونن
برای من واقعا همونقدر که گلپونه های مرحوم ایرج بسطامی کشش داره این آهنگ های خارجی که اسم بردم و چند تای دیگه هم حقیقتا همیشه جذابیت دارن

روی صحبت من با فرهنگ و نگاهیه که منجر به بروز فرزندان نا خلف یا عقب افتاده یی برای خانواده موسیقی میشه مثل : ساسی مانکن...هیچکس...یاس...کامران خانوم و هومن خانوم!...و و و

باور کن کاری مثل سوسن خانوم لا اقل به دلیل دکوپاژ خوب صحنه و حداقل توجه به شعری طنز و ریتمیک و رعایت نصفه نیمه ی وزن و ... باز ارزش بیشتری داره نسبت به خزعبلاتی که گروه های قبلی مرتکبش می شن

همین آهنگ بار و بندیلو ببند رو شنیدی؟ بخدا شرف داره به اینهمه مهملاتی که دارن با صدای انکرالاصواتشون جیغ می کشن
یا
هر کدومشون فکر می کنن که اگه صداشونو خشن و دورگه کنن ( انگار سرفه شون گرفته ) لابد می شن رپ !!
ولشون کنی فرق می ماژور با ر مینور رو نمیفهمن ! فرق افشاری با بیات ترک رو که فاکتور گرفتم خودم !!!
اونوقت ...


بگذریم

همینکه ذائقه ی موسیقاییت به درستی رشد کرده و سراغ آهنگ های خوب ( اعم از فارسی یا خارجی) می ره خیلی ارزش داره

من کسانی رو میشناسم که جز شجریان یا جز مثلا شهرام ناظری هیچی گوش نمی دن !


* * * * * * *

و اما ...میمیک جذاب !
نه !!!!!!!! انگار انریکه اساسی دل بچه مونو برده !!

ریحانه چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 09:36 ب.ظ

آره منم دقیقن و بشدت موافق اینم که هر انسانی باید تنوع شنوایی داشته باشه تا سلیقه اش پخته بشه...
موسیقی خیلی رو مردم تاثیر داره باید بهش توجه خاصی بشه ...
حتا یاس و هیچکس به عنوان رپر هایی که خیلی طرفدار دارند و بیشتر آهنگ هاشون حال و هوای اجتماعی و انتقادی داره باید مواظب باشند که کاری نکنند تا تصویر نسبتن خوبشون تو ذهن مردم از بین بره...
یکی از بزرگترین آرزوهام اینه که موزیسین بشم ولی تا حالا که نشدم و حیف ! ! !



فقط یک نکته که خیلی کم بهش توجه میشه با توجه به اینکه تو مشهد کنسرتی برگزار نمیشه ولی افرادی مث 25band,شجریان ! ! ! هیچکس ،و حسین تهی مشهدین !چرا واقعن ؟!!!

آها


حالا داریم کم کم با پدیده ی پان مشهدیسم به صورتی جدی مواجه می شیم !!!

مسافران محترم
لطفا کمربند ایمنی خودتو محکمتر ببندید !

ریحانه چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 09:42 ب.ظ

نه اتفاقن انریکه برای من خیلی جذاب نیست !!!
ولی ترنج خانوم خواهر کوچیکه ی بنده به طور فجیعی خاطر خواهش هستند !!
اینجانب به گزینه های قابل دسترس وطنی بیشتر فکر میکنم !!

مثلا به بهنام صفوی؟

ریحانه چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 09:57 ب.ظ

ایشون همین امسال اردواج کرد و پر ! ! !
البته خعلی هم گزینه ی funای نبود . . .
راستی منظورم از میمیک بیشتر شکیرا بود !! خعلی بی بی فیسه !

و اینکه من همای و همچنین سالار عقیلی رو به عنوان سنتی کار ها خعلی قبول دارم!!

جدی؟
پس مرغ از قفس پریده


بیا جفتمون نقشه بکشیم
تو برای... فرزاد فرزین چطوره ؟

منم باید یه فکری بکنم و بعد نظرمو توی وبلاگ بذارم تا همه کمک کنن...مثلا ... چه می دونم...خواهری مثلا !! آستین بالا بزن یه کیس خوب پیشنهاد کن خب !!


بجان خودم الان دو سه نفر با یه بغل پیشنهاد میان
میگی نه ؟
یکی دو ساعتی صبر کن تا باورت بشه

سهبا چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:21 ب.ظ

سلام علیکم . چه خبره اینورا ؟ ریحانه ؟ چی میگن جناب آفتاب ؟
ببین برادر من , ریحانه ای که من می شناسم اینقدر خودش رو دست پایین نمی گیره ! این خواننده ها فقط اسمشون جذابه , خودشون بالکل غیر قابل تحملند ! مگه چندتا استثنا که اونا هم سن بابای من و شما رو دارند , چه رسد به ریحانه !

سلام



ریحانه خانوم !!
تحویل بگیر !

سهبا چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:23 ب.ظ

شما هم دنبال می گردین مابین این قشر هنرمند ؟ وطنی که نداریم , مجبورین به غیر وطنی راضی بشین ! ببینم از جنس لیلافروهر و شیلا , شهره باشه , یا مثلا تو مود شکیلا و حمیرا و هایده ؟ هان برادر ؟

هایده که خدا بیامرزدش

منو یاد کارتون عروس مرده اثر تیم برتون میندازین !!!



بعدشم یعنی من اینهمه پیرم که برم سراغ حمیرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سرزمین آفتاب چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:27 ب.ظ

گفتیم یه بغل...
اما اینجوری؟؟؟؟؟؟؟
من احساس می کنم نظرمو پس بگیرم خیلی خطرات و عواقبش کمتره !!!

ریحانه چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:28 ب.ظ

فرزاد فرزین شهرام شب پره بهش شرف داره با اون دماغ ضایعش
نمیشه من ورزشکار پیشنهاد بدم واسه خودم...هم والیبالیستها خوبن هم المپیکی ها !
همچین دختر قانعیم من . . .

برای شما اینوری یا اونوری ؟!
اینوری ها مث کج کوله های آکادمی اونوری ها هم مث لیدی گاگا پینک ،آوریل

دور از جونتون و حسابی شرمنده ولی اینها یک مشت شیرین مغزن خداییش ! بهتره یک چند سالی برگردین عقب که گوگوش و مهستی و اینها جوون بودن

آها
پس فرزاد فرزین هم نه ؟؟؟
ظاهرا سهبا درست گفتن !! سلیقه در حد المپیکه !!


لیدی گاگا ؟؟؟؟؟ !!!
اصلا یعنی الان کامنتدونی رو می بندم تا شما دو نفر دیگه پیشنهاد ندین !!
یکی هایده رو پیشنهاد داده یکی هم لیدی گاگا... خدایی باید برم خودکشی کنم !!


انگار به فریناز و مریم بگم کیس های بهتری پیدا میکنن
حداقل اینهمه بدجنسانه پیشنهاد نمی دن !!

سهبا چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:30 ب.ظ

آی خوشم میاد ! آییی خوشم میاد که اینقدر زود حرف اشتباهتون رو پس گرفتین ! خو همین خوبه دیگه ! میگن جلوی ضرر رو از هر جایی بگیری منفعته !
ضمنا من نگفتم حمیرا که ! طفلی حمیرا !( آِیکون یه خواهر بدجنس !) گفتم توی مود این یکی ها , یا اون یکی ها !( هر چند اکثر غریب به اتفاق آقایان با دسته اول موافقترند به ظاهر !)

یعنی بلانسبت حمیرا؟؟؟

سرزمین آفتاب چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:36 ب.ظ

بخدا شیلا شهره لیلا فروهر بچه شون همسن منه !!

سهبا چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:36 ب.ظ

آخ که کاش مریمی اینورا بود می دیدم کیو پیشنهاد میکرد بهتون ! قول میدم با سر میاین طرف هایده و لیدی گاگا !
تا شما باشین دوباره هوس اینجوری نفرمایید !
واللا جون خودم !
فریناز هم .... بذار برم سروقتش با هم شور کنیم تا بعد !



اصن مهرم حلال
جونم آزاد
نخواستیم !!

نخیر. با سر می رم طرف دیوار

بهتره

بجان خودم !!

ریحانه چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:44 ب.ظ

درود بر قدرتمندترین بانوی نت سهبا خانوم . . . آی خوشم میاد اینقدر با قدرتید :)
جناب آفتاب لیدی گاگا بد نیست ،یعنی تقصیر خودش نیست ،کم داره خو . . . او بیمار نیست !روانی است !با او مهربان باشید !!!

کم نداره

شرمنده ! یه کم هم زیادی داره !!

سهبا چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:45 ب.ظ

مهرتون حلال ؟! بودین حالا ! ضرر می کنین جان خودم جناب آفتاب ! می دونین که سکه الان چقدره قیمتش ؟!

( من چرا رگ بدجنسیم قلمبه شده امشب ؟!)

قلمبه بشه که خوبه

فوران کرده افتضاح !
اصن یه وضی !

اینهمه بدجنسی...اصلا باورم نمیشه!

ریحانه چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:47 ب.ظ

لیلا فروهر هم باحاله . . .
از جون جونمو و دل ای دل رسیده به شعر های مولانا
احتمالن امسال ربنا مال اون باشه . . .حیف میشه ها

ریحانه خانوم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اتحاد مشهدی ها داره بدجوری خطرناک می شه ها !!!

یه روز یه نفر رو تهدید کردم که با ماشین ... از خودش بپرسین

شاید برای شما هم لازم باشه !!

سهبا چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:52 ب.ظ

مگه من نباشم که یه روز , یکی , ریحانه رو تهدید کنه ! شما فعلا اینقدر ترسیدین که املای کلماتتون درهم برهم شده ! جون من تو این وضعیت تصمیم نگیرین ها !
از من کوچیکتر قبول کنین این نصیحت رو برادرجان !

مریمی کجایی ؟ بیا که جناب آفتاب , داداش کیارش , دارن شلوغ می کنند ! مریممم ؟؟؟؟

سهبا بااااااااااااااااااااجی ؟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

سرزمین آفتاب چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:53 ب.ظ

آقا جان

بنده از اصل موضوع به کل منصرف شدم
از انصراف هم اونورتر !! ( جمله بیب دار ! )
میشه بحث رو عوض کنید ؟

ریحانه چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:53 ب.ظ

بعله جناب آفتاب ؟؟؟؟؟
راستی چرا ما اسمتون رو نمیدونیم ؟!چرا ؟!
مسیولین رسیدگی کنند !!!

اسم کدومه خواهر من ؟؟؟؟؟؟؟؟

شما دو خواهر بزرگوار مشهدی چنان اسم و رسمی از من پاک کردین که دیگه خودمم اسمم یادم نمیاد !!!

سهبا چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:53 ب.ظ

ضمنا ایده ربنا با صدای لیلا فروهر خعلی باحال بود ریحانه ! قربون نازبوی قشنگم برم من !

واه واه واه
چه نوشابه ای هم باز می کنن برای هم !!!

ریحانه چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:54 ب.ظ

نچ !
موضوع خوبی شده تازه !!

گلط کردم با کدوم غین نوشته می شه ؟

راستی
ریحانه ؟ در مورد فرزاد فرزین نمی خوای بیشتر فکر کنی؟

سهبا چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:57 ب.ظ

میگما ریحانه جان , بیا بس کنیم ! گناه داره طفلی جناب آفتاب ! الان مریم هم بیاد و شادونه هم بیاد , دیگه تا قیام قیامت باید تاوان امشب رو پس بدن خب ! دلم سوخت اساسی !
بیا یه شعر قشنگ تو بگو , منم یه کامنت بذارم ختم کنیم قائله رو ؟ باشه آجی ؟

موافقم
موافقم
( روح حلول کرده در ضمیر ناخودآگاه ریحانه )

سرزمین آفتاب چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:00 ب.ظ

نظرات شما این باشه
همون بهتر که بقیه امشب خواب تشریف دارن !!

سرزمین آفتاب چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:01 ب.ظ

سپاس از حضورتون در این کامنت بازی طنز
شب خوبی داشته باشید

ریحانه چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:03 ب.ظ

بخاطر سهبا خانوم فقط و فقط من از فرزاد فرزین و تمام دکترهایی که بینی اشو عمل کردن متنفرم متنفر


راستی لیلا فروهر قابلتونو نداشت بانو

ولی من در مورد ورزشکار ها شوخی نکردم ها. . .گفتم شاید آشنا داشته باشید


.
.
اینم اجرای امر سهبا خانوم

گفتم: چشمم

گفت: به راهش می‌دار

گفتم: جگرم

گفت: پر آهش می‌دار

گفتم که: دلم

گفت: چه داری در دل؟

گفتم: غم تو

گفت: نگاهش می‌دار
"ابوسعید ابوالخیر"

احسنت

شعر قشنگی بود

جالب شد

ممنون

سهبا چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:04 ب.ظ

این یعنی خافظ دیگه , یا یعنی از ترس قایم شدن برادر ؟ خب من که گفتم یکی یه کامنت قشنگ بذاریم و ختم کلام ؟! داشتیم فرار ؟

خافظ نه خواهر
حافظ !

حالا املای کی به هم خورده ؟؟؟

فوران رو که من درست کردم شمام اگه می تونین اینو درست کنین !

ریحانه چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:05 ب.ظ

از خلقت تو، ذهن مرا رنج نصیب است

از بس گل من! کار خداوند عجیب است

گفتم که عجیب است، ببین کار خدا را

این مزرع گندم ثمرش سرخی سیب است

هر رشته ی موهای تو یک نصر من الله

هر گوشه ی لبهای تو یک فتح قریب است

زنجانی ابروت اگر دست به چاقوست

لبخند خداییت ولی دست به جیب است

در گریه ی آرام تو معصومیتی مست

در پشت غزلخند تو یک دزد نجیب است

در عکس تو مبهوت شده هر چه هنرمند

از لحن تو سرمست شده هرچه ادیب است

دنبال تو یک قافله احساس به سر رفت

اما همه ی راه ،سراب ست و فریب است

آخر تو چطوری بشود راست بگویی

وقتی که نگاهت به سر عشق اریب است

بگذار که بر سینه ی تو سر بگذارد

این مرد که در شهر خودش نیز غریب است

"مرتضی لطفی"؛


اینم برای همه موسیقی دوست ها

دو بار
از اول تا آخر
با لحن و صدا و حال مخصوص خودم بلند بلند خوندمش و خندیدم و صفا کردم

اصلا یادم رفته بود جواب بنویسم

ممنون

ریحانه چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:09 ب.ظ

عمو کیارش !!

اون یکی به ما می گفت عمو ضربدرد !!! حالا اینجا هم شدیم عمو کیارش !!!

ریحانه چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:12 ب.ظ

عمو کیارش !
بمونید همه بیدارن !توتو ها، جوجوها همه بیدارن ....

من حس سادیسم خونم اور دز کرده !!

پرندگان خشمگین چطور؟

سرزمین آفتاب چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:13 ب.ظ

به تیغم گر کُشد دستش نگیرم
وگر تیرم زند منت پذیرم
کمان ابروی ما را گو بزن تیر
که پیش دست و بازویت بمیرم
غم گیتی گر از پایم در آرد
بجز ساغر که باشد دستگیرم ؟
بر آی ای آفتاب صبح امید
که در دست شب هجران اسیرم
به فریادم رس ای پیر خرابات
به یک جرعه جوانم کن که پیرم
به گیسوی تو خوردم دوش سوگند
که من از پای تو سر بر نگیرم
بسوز این خرقه ی تقوا تو حافظ
که گر آتش شوم در وی نگیرم


شب بر همگی خوش

سهبا چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:13 ب.ظ

فدای ریحانه قشنگم . مرسی عزیزم . در مورد ورزشکارها جناب آفتاب بهتر می تونند معرفی کنند ...
اما ...
خافظ در زبان کودکی نیایش , مخفف خداحافظ بود برادر ! اشتباه نبود , فکر می کردم بلدش باشید ! شرمنده ...

سهبا چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:14 ب.ظ

اینم یه شعر آنلاین :


هنگام مرگ ، بوسه به لب های من زدی
.. من آزمودم " إنّ مَعَ العُسر ، یُسر " * بود !

" احسان پرسا "


* آرى با هر دشوارى، آسانیى است ( آیه 6 سوره انشراح )

با عینک ری بن زرشکی خوانده ست
درسی راجع به گاو مشکی خوانده ست

اخلاق تمام عاشقان را بلد است
معشوقه ما دامپزشکی خوانده ست !




تنها غزل کلاسمان بود و رفت
انگار که اهل آسمان بود و رفت

دلتنگ شدم برایش آموزش گفت
او ترم گذشته میهمان بود و رفت !

فریناز چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:24 ب.ظ http://delhayebarany.blogsky.com

چه خبــــــــــــــــر بوده اینجاها

بیچاره عمو کیارشو تنها گیر آوردین؟

عمو! برو محسن نامجو رو گوش کن بهتره اصفهانیه خودمونم(نه! توجه کنین! خودمون) هستشا

عمو خودتی !!


بعدشم
جون همون افتخاری عزیز و همشهری خودتون !!


ولی کاش وقتی تنها بودم میومدی کمک !! یه کمی دیر رسیدی
سر سلسله های فتنه و آشوب رفتن خستگی در کنن !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد