سرزمین  آفتاب
سرزمین  آفتاب

سرزمین آفتاب

آمدم ای شاه پناهم بده

نزول جاودانه مهربانی‏هات،

بر شوره‏ زار تنهایی زمین، خجسته باد



بوی خوش کدام بهار است که شامه زمین را می‏ نوازد؟

این همه پروانه شناور در هوای عشق، زاده کدام لبخند است؟

هوای پیراهن کدام یوسف است، که دنیا رابه سرمستی فرا خوانده است؟ 

آری!ین رستاخیز عشق است. زمین، به میهمانی آسمان می‏ رود.

اهالی ملکوت، کجاوه هدایت را به دوش گرفته ‏اند... 




تاسف نوشت:

الان توی تلویزیون داشتن اعلام می کردن که پرچم بالای گنبد حرم مطهر امام رضا (ع) رو به قصد تمسک و توسل مردم ، می برن که دور کشور بگردونن و مردم به اون پرچم متوسل ! بشن و شفا بگیرن و ...

خدا ما بت پرست ها رو به راه راست هدایت کنه 

امام و راه و سیره و رسالتش رو ول کردیم چسبیدیم به پرچم بالای گنبد حرمش... 

نظرات 9 + ارسال نظر
بابک خرمدین چهارشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:16 ق.ظ

آره منم شنیدم و یه عالمه تاسف خوردم

من هم برای خودم متاسف شدم !

بابک خرمدین چهارشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:15 ق.ظ

یعنی ترویج خرافات اونهم در حد عموم و در روال عادی جامعه قابل پذیرش نیست.اصلا در هیچ سطحی قابل پذیرش نیست.رابطه فرد باخالق و ماوراء الطبیعه اصلا یه رابطه عمومی نیست.یه رابطه ی قلبی و معنویه و نمیشه باهاش پز داد.یا کاسبی راه انداخت !هیشکی با بسم الله سیر نمی شه . اصالت انسان طبق آیات قرآن به روحه.چون جسم فقط تا پای قبر با انسان میاد و بعدش منهدم میشه تا زمان معاد.واسه همین نسخه واقعی که دین به ما برای انتخاب زندگی بهتر ارائه داده یه نسخه ی معنویه نه نسخه مادی.دین تاکید بر خوشرفتاری با دیگران کرده اما نگفته اگه یه قل هوالله بخونی سه تا نون سر سفره تبدیل به چهارتا نون میشه!پس توجه اصلی دین به اهدافه نه به وسایل ! اینجا اینجوری چسبیدن به یه پرچم مثل چسبیدن به همون بتهای صدراسلامه چون باعث رابطه فرد با یه جسمه نه رابطه فرد با خالق.ائمه اگه عزیز شدن نه بخاطر جسم فیزیکیشون بلکه بخاطر ارتباط و اتصالشون به یه سرچشمه معنوی و لایزاله. اون پرچم چه ارتباط معنوی بین خودش و یه امام ایجاد کرده؟چه انتخابی کرده؟چه تلاشی کرده؟ امام اگه عزیزه بخاطر تلاشش برای حفظ ارتباط معنویش با خالق بوده. پرچم این وسط چه کاره س؟

خرافات
و صد البته در کنار جهل و بی شعوری ماها اینهمه بلا سرمون آورده
و به همین دو دلیل ازین به بعد هم حال و روزمون همینه !
بهت قول می دم !!

یه مسافر چهارشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:44 ق.ظ

سلام
میدونی که من بیشتر از شما از خرافات بیزارم و خیلی هم با این روش بت پرستی مبارزه میکنم
اما این رو هم در نظر بگیریم که تو این اوضاع اقتصادی خیلی ها هستن که چند سال یک بار هم نمیتونن برن زیارت،
دلشون به یه همچین چیزایی خوش میشه که بوی یه عزیز رو براشون بیاره
(مثال بازرش اون تسبیح مشکی ست)
البته جوی که بعضی از آدمای سودجو میدن که واقعا باعث تاسفه.... فقط به فکر خودشون هستن و به اسم خدا هر کاری میکنن

سلام
(چه عجب از اینورا ...راه گم کردین؟)

اوضاع اقتصاد که نباید باعث رواج خرافات بشه
تسبیح یا هر نشونه ی دیگه هم صرفا یه تبرک و نشونه س
به خودی خود که کاری نمی کنه مسافر عزیزم
اگه می کرد که من تاحالا باهاش بارم رو بسته بودم
( مثال بارزش اون شرف شمسه )
ضمنا کی گفته شما بیشتر از من با خرافات مشکل داری؟
البته بعضی ها که فرت و فرت با استفاده از رانت!! می رن زیارت بهتره چیزی نگن

اسم خدا و مقدسات و حقایق سر جاشونه
به قول شما این سودجوها هستن که ...
این موضوع پرچم هم دقیقا همونه

وگرنه
نه خدا زیر خانه کعبه دفن شده
نه الان امام رضا(ع) زنده س و دست به پرچمه . موضوع ، بحث هدف و اصل رسالته.
باید مراقب باشیم که تبرک هامون تبدیل به بت نشن برامون

التماس دعا

احمد چهارشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 01:44 ب.ظ

سلام... باهات موافقم آفتاب

سلام
ممنون از حضورتون

و ببخشید که نه آدرس نوشتین نه من بجا آوردم !

یه مسافر چهارشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 08:59 ب.ظ

من بیشتر از شما با خرافات مشکل دارم، مثالش هم این که همیشه میگم اگه در خونه عزیزی رو میزنیم و حاجتی داریم، نباید یادمون بره که اون عزیز رو داریم واسطه می فرستیم پیش اون برزگ بالایی، کاری که متاسفانه تو سایه خرافات و جهل گم شده :( خیلی ها چنان به واسطه متوسل میشن که انگاری یگانه هستی بخشمون وجود نداره :(
شما هم کم لطفی میکنی، وگرنه بارتون رو بستین قبلا؛ شاهد زنده دارم براش :)
خدا زیر کعبه دفن نشده .... ولی هر وقت مشرف شدین حس اونجا رو میفهمین.... هیچ جای دنیا، هیچ جا، حتی آغوش مادر، آرامش حریم کعبه رو نداره ... تا خودتون حسش نکنین باور نمیکنین، مثل من.
من و رانت؟ یه چیزی بگید که آدم شاخ درنیاره. ...
تسبیح مشکی و اون پرچم نشونه هستن... نشونه ای از یه عزیز از یه بزرگ... که یادآور خوبی هاشه... که یادآور ارحم الراحمین .... این نشونه ها باعث میشه دل آدم پر بکشه و خواسته ش رو ببره جایی که باید مهر تائید روش بخوره....
یادمه سر یه مسئله ای که براتون مهم بود و یه بنده خدایی قبول نمیکرد، یه فردی که برای اون بنده خدا عزیز بود رو واسطه فرستادین پیشش تا قبول کرد... (نیازی هست که بیشتر توضیح بدم یا خاطرتون هست؟) از اون به بعد هم اون واسطه رو، به قول معروف رو سر و چشم گذاشتین... امام رضا (ع) و سایر ائمه هم خودشون خدا نیستن که بتونن کاری کنن ولی پیش اون بالایی آبرو دارن، ما هم دست به دامنشون میشیم که واسطه بشن؛ نه؟

از شما که عقاید من رو میدونین بعید بود که من رو مجبور کنین با موبایل این همه بنویسم... :)) این هم دلیل برای غلط های املایی و انشایی

مسافر عزیزم

من می فهمم منظورت چیه
با این جمله ت هم کاملا موافقم که می گی:
"... اگه در خونه عزیزی رو میزنیم و حاجتی داریم، نباید یادمون بره که اون عزیز رو داریم واسطه می فرستیم پیش اون برزگ بالایی..."
منتها الان متاسفانه دقیقا یه عده کثیری این رابطه رو سروته گرفتن
یعنی روا شدن حاجت رو دقیقا از همون واسطه عزیز می خوان نه از سرچشمه اصلی . و هر چی هم جلوتر می ریم داره اوضاع بدتر می شه . انتقاد من هم فقط با این نوع دیدگاه بود. وگرنه با اصل حرف می دونین که موافقم

من هم با حس زیارت خونه امن خدا نه تنها مشکلی ندارم بلکه شما که شاهد بودی همیشه و خصوصا اون تایم خاص چقدر دلم اونجا بود

من می گم :
کعبه یک سنگ و نشانی ست که ره گم نشود
حاجی احرام دگر بند ببین یار کجاست !

حرمت تک تک واسطه ها هم - از هون عزیزی که تقریبا اسم بردی و منم خوب یادمه تا عزیزترین ائمه و رسل - صرفا بخاطر ارتباط و اتصالشون به نقطه اصلیه واگه این اتصال نبود با بقیه بنی بشر هیچ فرقی نداشتند
اون تسبیح یا انگشتر یا زنجیر یا پرچم تبرک هستن. خیلی هم عزیز .
اما شفا هم می دن؟ قابل زیارتن؟
اگه مردم ما این تفاوت رو درک کنن جای نگرانی نیست اما وقتی همین مردم به اگزوز اون تریلی ! که گنبد جدید مقبره دوطفلان مسلم رو حمل می کرد پارچه ی دخیل می بندن ! وقتی همین مردم به هر درختی " سبز " گره می زنن و شفا رو به اشتباه ، نه از صاحبخونه اصلی که از یه واسطه عزیز یا غیر عزیز می خوان...آدم احساسش درد می گیره
وگرنه شما که خوب خبر داری تک تک این واسطه ها ( چه اونا که شما یادته چه اونا که یادت نیست ) برای من چقدر واجب الاحترامن. علت این احترام رو هم که الان دو بار بیان کردم

با این عبارتت حرف دل منو زدی و خوشحالم که شما اینطوری فکر می کنی :

"...امام رضا (ع) و سایر ائمه هم خودشون خدا نیستن که بتونن کاری کنن ولی پیش اون بالایی آبرو دارن، ما هم دست به دامنشون میشیم که واسطه بشن؛..."



از توجه شما هم ممنونم
هر دوی ما داریم یک حرف رو می زنیم
من هم احترام هیچ واسطه یی رو رد نکردم که هیچ. تایید هم می کنم. معتقدم بی احترامی فقط حقیر بودن خود آدم رو اثبات می کنه.
فقط عرضم این بود که یه عده هدف رو اشتباهی نشونه گرفتن !
وگرنه به قول شما :
دل آدم با همین توسل ها پر می کشه به جایی که روش مهر تایید می خوره
عبارت خوبی بود
ممنون

نگران " اینهمه نوشتن شما " نیستم ! دست شما بیش از حد کفایت !! تند و سریعه . درست مثل بیانتون !

اون داستان شاهد و بار رو هم حضورا خدمتتون به همراه داروی مکمل غذا ! عرض خواهم کرد !!!

حسرت چهارشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:17 ب.ظ http://hasrat9.mihanblog.com

ای قوم به کج! رفته کجایید کجایید؟
پرچم همینجاست بیایید بیایید!
........


امیدوارم این تکه پارچه همه رو شفا بده!

حسرت عزیز

زدی به هدف

اگر فقط فکر می کنیم که اون تکه پارچه !! به تنهایی شفا می ده
کلا زدیم توی اوت
درد من اینه که 95% افرادی که دور اون پرچم یا سایر نماد ها و تبرک ها جمع می شن اصلا به این توجه نمی کنن که این یه تبرک از سوی یه عزیزه و برای خود اون شی اصالت قائل می شن
اگه بدونن و قلبا باور داشته باشن که این فقط یه نشونه از یه عزیزه اون وقت نظرشون خیلی هم قابل احترامه
طی سالهای جنگ پدرم توی جبهه بود
هر وقت مرخصیش تموم می شد و برمی گشت تا یه هفته حالم بد بود.اگه خودکاری...مدادی...چیزی جا می ذاشت تا مدتها اون وسیله رو همراهم یا توی جیبم داشتم.اون خودکار که پدر من نبود. یه نشونه بود. دلیل حرمتشم فقط این بود که بوی بابامو می داد نه بوی کارخونه ی خودکار سازی ! بخاطر پدرم بود که برام عزیز شده بود.
سال هشتاد و سه توی رسانه های کل دنیا یه خبر مثل بمب ترکید :
یه خانوم زائر ایرانی در حالی که سعی می کرد تکه ای از پارچه خانه خدا رو با چاقو ببره و به عنوان تبرک با خودش بیاره توسط شرطه ها دستگیر شد!
من خودم به تبرک خیلی علاقه و اعتقاد دارم
ولی اگه برم خونه خدا و حضور خدارو در ارکان زندگیم لمس و حس نکنم و اون تکه پارچه برام بشه خدا... من اسم اینو بت سازی می ذارم !

پارچه ها تبرک هستن نه بت
اگه تبرک بمونن عزیزن
اگه بت باشن...

امام علی (ع) یا ابراهیم خلیل الله قبلا بت شکستن رو به بشر یاد دادن !!

بابک خرمدین پنج‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:19 ق.ظ

شماها که همتون دارین یه حرف رو میزنین
همگی هم میدونین که شاخه تا وقتی که به تنه وصله زنده و عزیزه
احترامش هم بخاطر همین اتصال و ارتباط معنویشه
وهمگی تاکید روی گم نکردن تنه اصلی دارین
دیگه چرا ازاصل حرف دور میشین؟
حرف اصلی اینه :
رودخانه ها عزیزن به شرطی که در ذهن ما و در واقعیت به دریا وصل باشن
وگرنه مردابن
مرداب پرست نباشیم.مراقب رودخانه های واقعی هم باشیم

قطره دریاست اگر با دریاست
ور نه او قطره و ، دریا، دریاست !

ریحانه پنج‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 07:31 ب.ظ

آخ آخ منم همیشه به همه میگم : فیزیک مکان مهم نیست !

مهم نیته، مهم خوب بودنه

این جمله رو زیاد شنیدم. خودمم بهش ایمان آوردم
هرچند تاثیر فیزیکی هم کم نیست
هیچوقت یه سلام و علیک حضوری با سلام و علیک تلفنی در یه سطح نیستن
ولی من هم اعتقاد دارم که همون نیت قلبی از همه شون مهمتره

سمیرا شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 01:57 ب.ظ http://nahavand.persianblog.ir

امسال اولین باره که شاهد توسعه و ترویج این سنت پرچم گردونی درسراسر کشورهستیم! تکلیف ماها که معلومه اما نمیتونیم مطلق حکم بدیم که همه نباید به اون پرچم ارادت داشته باشن و ازش شفا بخوان بلاخره خیلیها هستند که دلشون پرمیزنه برای حریم حریم یار اما دستشون و شاید جیبشون نمیرسه که برن پس بوسیدن اون پرچم براشون حکم بوسیدن خاک بارگاه دوست رو داره...این جوری اگه نگاه کنیم نمیشه تکفیرشون کرد مثل خود من که وقتی دلم میگیره حتی شنیدن همین آهنگ دلنشین آمدم ای شاه...تا عرش میبرتم....اما اینکه رسانه های ما آگاهانه دارن فرع رو جانشین اصل میکنن جای تامل و بحث و انتقاد داره...اوایل که حرم میرفتم خیلی برام مهم بودم که وسط خیل اون زائرانی که انگار به جنگ میرن به سمت ضریح هجوم ببرم و ببوسمش! اما بعدا دیدم که هر گوشه این حریم آسمانی که وایسی و السلام بگی آقا صداتو میشنوه و انصافا هم واسطه خوبیه برای شفاعتت پیش خدا....به قول خدام حرم: اگه از ته دل سلام بگی حتی از اون سر دنیا آقا جواب میده...
به امید روزی که زیارتهامون از ته دل باشه و اصل رو گم نکنیم....

سپاس
دقیقا حرف من همینه
برای منم همه حرمت ها
همه تبرک ها
همه ارزش ها و معنویت ها
محترم و مقدسن
منم هر جا گیر می کنم دست به دامن همین واسطه های عزیز می شم

من نگران اون آب گل آلودم که عمدآ اینجوریش کردن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد