سرزمین  آفتاب
سرزمین  آفتاب

سرزمین آفتاب

آنستی ایز د_ بست پالیسی !!!

                


      صداقت ، بهترین سیاست است


این جمله ، از دومین شب اسفند  تا لحظه ای که من رو در یک وجب جا بخوابونن هرگز از ذهنم محو و فراموش نمی شه

یعنی امکان نداره

صادقانه بگم ، توی یه بحرانی گیر افتاده بودم که از عواقب خیلی از قضایا می ترسیدم... خیلی هم با خودم کلنجار رفتم که یه دروغ شاخدار بگم و قال قضیه رو بکنم ...کسی هم دروغ بودنشو نمی فهمید...

اما ...

نتونستم

شاید به بقیه می شد. اما به خودم و خدایی که بهش دل بسته بودم ، نتونستم دروغ بگم

یه نفس عمیق کشیدم...آروم صداش کردم و لب باز کردم : بسم الله ...

خیلی چیزای دیگه رو هم گفتم که کسی جز خودم  ازشون خبری نداشت


نتیجه هم برای خودم این بود :

توکلت به خدا باشه ... صداقت هم داشته باش... اون وقت همه درها و پنجره ها به روت باز می شه


حالا کنار پنجره ی باز صداقت ، نسیم آرامش داره به صورتم می خوره و  واقعا ایمان و باورم به این عبارت صد برابر شده :


  Honesty is the best policy



نظرات 5 + ارسال نظر
جوجه اردک زشت یکشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:16 ب.ظ

سلام دوست نایاب

خدای من....
این واژه به گوشم آشناست....این روزها همه پینوکیو شده اند و در جنگلی از دماغهای خود ساخته دست و پا میزنند

متاسفانه در فرهنگ عامیانه مردم صداقت همردیف سادگی قرار گرفته است و از آنجایی که این سادگی مترادف ساده لوح بودن است نتیجه معکوس می شود و سرانجام صداقت منفور می شود
واصلا به روی خودمان نمی آوریم که نام رییس مکتب تشیع از همین نام گرفته شده است

سلام پادشاه دیار بهاران

کاش من اصلا این پست رو نمی نوشتم و کامنت شمارو بجای پستم منتشر می کردم

"متاسفانه در فرهنگ عامیانه مردم صداقت همردیف سادگی قرار گرفته است" امروز دقیقا همین شده
وگرنه صداقت مطلقا چیز بدی نیست. بسیار هم عالیه
اما همون آفتی که بهش اشاره کردید باعث می شه که فرد صادق ، ساده لوح شناخته بشه و بعد ...

بسیار ممنون از این نگاه زیبا
سبز باشی مرد همیشه بهار

ری حان دوشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:43 ب.ظ

من در رویای خود دنیایی را می‌بینم که در آن هیچ انسانی انسان
دیگر را خوار نمی‌شمارد
زمین از عشق و دوستی سرشار است
و صلح و آرامش، گذرگاه‌هایش را می‌آراید.
من در رویای خود دنیایی را می‌بینم که در آن
همه‌گان راه گرامی ِ آزادی را می‌شناسند
حسد جان را نمی‌گزد
و طمع روزگار را بر ما سیاه نمی‌کند.
من در رویای خود دنیایی را می‌بینم که در آن
سیاه یا سفید
ــ از هر نژادی که هستی ــ
از نعمت‌های گستره‌ی زمین سهم می‌برد.
هر انسانی آزاد است
شوربختی از شرم سر به زیر می‌افکند
و شادی همچون مرواریدی گران قیمت
نیازهای تمامی ِ بشریت را برمی‌آورد.
چنین است دنیای رویای من!

دنیای رویای من | لنگستون هیوز | ترجمه احمد شاملو

به به

وقتی آدم از عده ای " دوست نما " خسته باشه این متن چقدر می تونه انرژی بهش بشه براش
ممنون

آقای نوستالوژی دوشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:45 ب.ظ http://hasrat9.mihanblog.com

شاید صداقت بعضی جاها بهترین سیاست نباشه و یا بعضی جاها بهترین راه حل نباشه و حتی به مشکلات اضافه کنه اما بدون شک درست ترین کار هست.

سلام دوست خوبم
فرق بهترین و درست ترین دقیقا چیزیه که به درستی بهش اشاره کردی
اغلب با فرهنگی که مردم ما دارن صداقت ممکنه برامون دردسر ساز بشه
میای نظرت رو و یا نگاهت رو به یک موضوع خیلی شفاف براشون مطرح می کنی
بجای اینکه این رفتارت باعث بشه که تکلیف تورو در مواجهه با فلان موضوع بدونن بلافاصله شخصیت خودتو آنالیز و اسکن ! می کنن

باران شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:04 ق.ظ http://taranome-baran.blogsky.com

سلام دوست آفتابی انشالا که خوب باشید. بابت کم سر زدنام و نبودنم منو ببخشید .
به به چه پست قشنگی واقعا هیچی مثل صداقت و راستگویی نیست وقتی ادم راستشو بگه هر چند ب ضررش باشه اما بعدش احساس سبکی و ارامشی که بهادم میده می ارزه ب ضررش درود بر شما که شهامت راستگویی و صداقت رو در این زمونه ی پر از دروغ و دو رویی رو داشتین تبریک میگمدوست آفتابی. همیشه صادق و آرام و شاد و سلامت باشین

سلام
من که شهامت چندانی در خودم نمی بینم
اما جدیدا مدل برخورد و صحبتم رو عوض کردم
چیزی رو که سالها با مدارا و رعایت و مردم داری و ...سعی می کردم نگم الان براحتی به زبون میارم
اینجوری خیلی راحت ترم
هر کس دوست داره خوشش بیاد
هر کس هم خوشش نیومد ...خوب نیومده...اما برای من مهم نیست

ممنون از نظر لطفتون

مه سو یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:53 ب.ظ

خب خدا رو شکر که مشکل رفع شد....با صداقت و سیاست.....

با صداقت و سیاست نه!

با سیاست صداقت !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد