سرزمین  آفتاب
سرزمین  آفتاب

سرزمین آفتاب

من گرفتم تو نگیر

 


زن گرفتم شدم ای دوست به دام زن اسیر
من گرفتم تو نگیر

چه اسیری که ز دنیا شده ام یکسره سیر
من گرفتم تو نگیر

بود یک وقت مرا با رفقا گردش و سیر
یاد آن روز بخیر

زن مرا کرده میان قفس خانه اسیر
من گرفتم تو نگیر

یاد آن روز که آزاد ز غمها بودم
تک و تنها بودم

زن و فرزند ببستند مرا با زنجیر
من گرفتم تو نگیر

بودم آن روز من از طایفه درد کشان
بودم از جمع خوشان

خوشی از دست برون رفت و شدم لات و فقیر
من گرفتم تو نگیر

ای مجرد که بود خوابگهت بستر گرم
بستر راحت و نرم

زن مگیر ؛ ار نه شود خوابگهت لای حصیر
من گرفتم تو نگیر

بنده زن دارم و محکوم به حبس ابدم
مستحق لگدم

چون در این مسئله بود از خود مخلص تقصیر
من گرفتم تو نگیر

من از آن روز که شوهر شده ام خر شده ام
خر همسر شده ام

می دهد یونجه به من جای پنیر

من گرفتم تو نگیر



پایان زمستانه نوشت :

لطفا فحش و کتک و نصیحت تعطیل !نچ نچ و اظهار تاسف و ... هم همینطور! آخر زمستون بود. خواستم قبل از بقیه گل لبخند رو روی لبهاتون شکوفا کنم

ولی خودمونیم. خداییش راست گفته ها !!! 


نظرات 23 + ارسال نظر
رز چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:01 ب.ظ http://acme.blogsky.com

ببخشید ولی اصلا بهتون نمیاد آقا باشید وبلاگتون شبیه خانوماست

سلام
اینم یه نظره دیگه
من که نمی تونم دیگران رو مجبور کنم جنسیت ویا هویت واقعیمو باور کنن

اما
واقعا
من خانوم نیستم

سهبا چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:22 ب.ظ http://sayesarezendegi.blogsky.com/

شنیدین میگن زن بلاست ، الهی هیچ خونه ای بی بلا نباشه ؟! اونایی که بعد زندگی متاهلی ، تنهایی رو تجربه میکنند ، بایدتایید کنند این حرف رو برادر !

در هر حال ، بازم شکر که با این مطلب ، به روز شدید ! داشتیم ناامید می شدیم اساسی .
بهارتون هم پیشاپیش مبارک . امید که لحظات خوبی رو در پیش داشته باشید . و اگر مثل همیشه راهی سفرید ، سفرتان به خیر باشد و سلامت .
در پناه حق باشید .

سلام
والله ....

بگذریم
کمتر تیکه بندازین


به روز؟ ای بابا
ماخودمون روزامونو گم کردیم اساسی
وبلاگمون به روز بمونه ؟
بهار شما هم مبارک و فرخنده باد
انشاله در سال جدید اثری از غم توی کاشانه دلتون نباشه
اطرافیان و عزیزانتون در کمال صحت و سلامت باشن و سایه خوشبختی مدام بر سرتون باشه
راه ها شلوغن
مثل همیشه احتیاط بفرمایید
ما بر خلاف همیشه ( مدتی که به کل ترک عادت و خرق اجماع کردم. می بینین که ! ) خانه نشینیم و جایی نمی ریم

لطفا اونجا هم خیلی از وب دور نمونین
ممنون
سبز باشید

سهبا چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:23 ب.ظ http://sayesarezendegi.blogsky.com/

من میتونم وارد بشم . مشکلی نداره وب یگانه که ؟!
آخر هفته راهی سفریم . همینجا خداحافطی می کنم ازتون . روزهای خوبی داشته باشید . خدانگهدارتون .

ظهر از هر دو دستگاه امتحان کردم
نشد
بعد بیخیال لینک های خودم شدم و از وب شما تست کردم
دائم میگفت: وبلاگ مورد نظر با این آدرس پیدا نشد
الان میرم دوباره امتحان می کنم
بازم ممنون


راستی من در مورد اون خونه بی بلا و اینا نظرم همونه ها !!! عوض نشده.!

الان یه جیغ بنفش راه راه حواله می شه !

سارا.:: زندگی من و همسرم::. چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:02 ب.ظ http://zendegi-manoto.blogfa.com

اگه خواستی مطلبو یه پست بذار تو وبلاگ اگه نه که از روی لینک عضویت کلیک کن... و فرمو پر کن... هر ماه هر مبلغی که بخواید میتونید واریز کنید.
فقط اگه عضو شدید خبر کنید
دم عید دل خیلی ها شاد میشه

سلام
باشه
حتما
ممنون

سایه چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:03 ب.ظ http://shadowplay.blogsky.com/

جدا"......

شدیدا
بله جداً !

الی چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:56 ب.ظ http://elisismcom.blogsky.com

پس راس گفته؟؟؟؟
بی زحمت شماره خانومتو بده ی سری کار کوچیک داشتم باهاش!!

کار کوچیک ؟ اونم یه سری؟؟؟ بعد اونوقت در چه زمینه یی؟ شرمنده
خونه نیستن
رفتن بیرون
اومدم میگم زنگ بزنن خدمتتون

بابا بیخیال. انگاری می خواین مارو امشب از خونه بندازن بیرون ؟؟؟؟

سارا.:: زندگی من و همسرم::. چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 04:01 ب.ظ http://zendegi-manoto.blogfa.com

وای الان خوندم شعرتو
دستت درد نکنه دیگه یعنی ما انقدر دیویم

خدا نکنه
دور از جون

(دور از جون دیو ! )

مزاح بود
شما جدی نگیرین !

البته محتواش راست بود ها !

خب یه کم اخلاقتونو خوب کنین که آقایون اینجوری ناله نکنن !!
بعععله !

فریناز چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 06:13 ب.ظ http://delhayebarany.blogsky.com

بیخود کرده راست گفته!

ولی خدایی مردا همون بهتر که به جای پنیر یونجه بخورنا

حال و احوال جناب آفتاب؟

میگم من باید یه صحبتی با خانوم گرامیتون داشته باشما
انگاری بدجوری داد و آهتون بالا رفته ها

فریناز خانوم
یعنی اگه دستم بهت برسه می کشمت !

یونجه ؟
یه بلانسبتی
دور از جونی
چیزی میذاشتی کنارش یه وقت خدای نکرده !!!

همون !!!

من گرفتم تو نگیر رو راست گفته !!

نه متشکرم.خانوم گرامی در منزل مامی و در حال طراحی توطئه بر علیه اینجانب تشریف داشته و به سر می برند و نیازی به توصیه شما ندارند ! همینجوری هم آماده منفجر کردن بنده هستند جمیعا! ! ! !
اصلا خانومها توطئه سرخود هستند !
مثل نارنجک بی ضامن !
آماده ی انفجار

مریم پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:10 ق.ظ

اوه اوه چه ترسناکه این موجود عجب الخلقه
زن رو میگم
راستی سلام

سلام
آره
خیلی !
تازه کجاشو دیدی؟ حیف که خانوم هستی و سرت نمیاد وگرنه عمق فاجعه رو اون موقع درک میکردی

راستی
شما کدوم مریم خانومی؟
من دوستانرو به اسم وبلاگشون می شناسم نه به اسم کوچیک

امیر پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:43 ق.ظ http://tehranneshin.blogsky.com

ممنون که گل لبخند رو روی لب هامون شکوفا نمودید
نمی دونم با اینهه نصیحت چرا بازهم مردم حرف گوش
نمی دهند ؟ شما می دانید ؟

واللا... از قدیم گفتن
حلوای تن تنانی
تا نخوری ندانی
واسه همین
بقیه تا خودشون توی این مسیر نرن متوجه نمیشن
البته من و شما که خوب متوجه شدیم داداش!!

فریناز پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:05 ب.ظ http://delhayebarany.blogsky.com

خب به من چه
خود شعر گفته غذای مردا رو

خب لازم شد برم درخونه مادرشون تو اعمال توطئه کمکشون کنم حال شما گرفته بشه

انفجار که خوبه! یونجه بده

اولا شعر نگفته
اون خانومه بجای غذا به همسرش یونجه داده
دلیل نمیشه که غذای آقایون یونجه باشه
پس اگه اینجوریه هر شوهری که زنشو کتک میزنه خوبه بگیم حق همه زنا کتکه ؟؟؟

البته انصافا حقشون که هست اما ...

مریم جمعه 26 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:20 ق.ظ

باور می کنی؟! من روزی هزار بار شکر می کنم که خانوم هستم و مجبور نیستم زن بگیرم
حالا مهم نیست کدوم مریم هستم
مهم اینه که مریم هستم

آی ام ساری
آی دونت نو یو
سو پلیز تل می یور نیم
اور الس آی کنت کانفرم یور کامنت !!!


اند دن آی تنکس گاد بیکاز آیم نات ا وومن
( این به اون در )

یگانه جمعه 26 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:44 ب.ظ




به به
می بینم که...
راستشو بگو
با گوشی وصل شدی؟

مریم شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 06:43 ب.ظ

اوه مای گاد
صدهزار شکر به همون فارسی کشور گل و بلبل خودمون
انگلیسی چیه دیگه
حالا از رو آی پی هم نفهمیدی کدوم مریمم؟
اصلا بگو ببینم توو تمام بلاگستان مگه چنتا مریم داریم؟
فقط یه دونه مریم هست اونم خودمم
مریم خودشیفته دیدی؟
منم دیگه
حالا میخوایم این آخر سالی معما مطرح کنیم:
یک دو...سه ... یک دو سه
صدا میرسه؟
هر کی تونست بفهمه من کدوم مریمم یه بسته چیپس سرکه نمکی چی توز از من باید جایزه بگیره
از همین حالا تا روز ... فرصت داره

۱- چیزی که زیاده مریم ! اونم از نوع خودشیفته ش! همه شونم در اشتباه!!!
۲-اگه هی آی پی عوض نکنی شاید...
۳-جایزه نمی خواد...کفاره می خواد !

حالا میگی کدوم مریمی یا نه ؟
تا سه روز وقت داری آیدنتیتی خودتو ... نه ببخشید ....هویت خودتو آشکار کنی وگرنه کامنتت میره پیش اون کامنتهایی که اسم ندارن وپاک می شن ! و بعدیاشم دیگه تایید نمی شن !
۴-نزدیک خونه ما دو تا کلاس زبان هست
بیا من فارسیشو برم تو هم انگلیسیشو...شاید به دردمون خورد !

امیر یکشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:25 ب.ظ http://tehranneshin.blogsky.com

سلام
نوروز بر شما مبارک باد

سلام امیر جان
عیدت مبارک
چطوری برادر
خوبی؟
انشاله امسال بیش از سالیان گذشته نعمت و سلامتی و برکت نصیبت بشه
سبز باشی
سبز بمونی

داداش محمد , یگانه,سهبا دوشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:47 ب.ظ

سلامی به گرمی افتاب....
داداش کیارش گلابی خودم.....هفت سین خونتون میچینم.امید است که ارزوهایم براورده شود....
سایه حق
سلام عشق
سعادت روح
سلامت تن
سرمستی بهار
سکوت دعا
سرور جاودانه
این است هفت سین آریایی.....
و اینک من هدیه ای ناقابل را تقدیم شما می کنم
عیدتونم مبارک.
http://s1.picofile.com/file/7332830642/Mohammad_Reza_Hedayati_Ba_To_Arumam_128_.mp3.html

سلام اقای ضربدر..(بالاخره اسمتون رو فهمیدم)
چیزه..اها..عیدتون مبارک باشه..همین.

سلام به برادر عزیز خودم . من سنگین ترم که دیگه حرفی اضافه نکنم اینجا , اما بالاخره باید عید رو تبریک گفت و آرزوهای قشنگ و بهار سبز و دل شاد و روزهای رنگین و از همین چیزا واستون داشت دیگه , مگه نه ؟
به هرحال , بازم نوروزتون پیروز , موفق باشید و شاد . از دعا یادتون نره برادرجان !

در پناه حق باشید.

سلاااااااااااااااااااام
( کل خانواده یه جا نشسته بودن لپ تاپ رو دست به دست چرخوندن و هر کس به سهم خودش خسیس بازی در آورده و از یه جا و با یه پیغام تکلیف تبریک عید رو روشن کردن... خوبه ها . نه ؟ )
محمد جان سلام
عیدت مبارک
ممنون از لینک خوب و پیام قشنگت
انقدر قشنگ نوشتی که من دیگه هیچی نمی تونم بنویسم برات

سلام بر یگانه عزیز
عیدت مبارک دخترکم
اگه اون دایی جاسوست منو لو ن می داد عمرا اگرمتوجه میشدی !!!
نیایش رو ببوس

سلام خواهر بزرگوار و مهربانم
عیدتون مبارک
انشاله صد سال به از این سالها
خداکنه سال ۹۱ مثل سال ۹۰ نباشه
بعدشم مگه دستم به داداش محمد نرسه
نخود توی دهنش خیس نمی خوره ؟
بعد ترشم اینکه اونوقت شما الان کلهم اجمعین کجایید؟که همه نشستین دسته جمعی کامنت می نویسین ؟
چند نفر به یه نفر؟
...
سالتون سرشار از سلامتی و موفقیت و دل خوش ( مخصوصا این آخری) باشه انشاله

[ بدون نام ] دوشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 05:16 ب.ظ

سلام دروذ عرشیان و فرشیان بر بر تک راننده موتور هفتاد دوستی حضرت کیکاووس بن کیارش السابق القزوینی.....
چطور کاکا....خوبی یا نه.....
چی شده که هر چی تو دلت بوده یهویی ریختی بیرون...این کارت عواقب داره ها...وای اگه خانومت ببینه با ملاقه ک هیچ با قابلمه میکنه پیت...ولی غم نخور یه زنگ بزن با موتور میام دنبالت.....
میبخشی تو این چند ورز که نبودم ...عروسی داشتیم و دور و برم خیلی شلوغ بود.....حتما به زودی آپ میکنم و میام خبرت میکنم.....

سلام کوکا.خوبی ولک ؟عیدت مبارک عزیز
اولا موتور من ۷۰ نیست و دویست و پنجاهه
بعدش تو چرا یهو جو گیر شدی و اینهمه برگشتی به ادبیات زمان ناصرالدین شاه ؟ خیر باشه. اتفاقی برات که نیفتاده؟

نه
نمی بینه
دیگه نمی بینه !

عروسی؟ مبارک باشه انشاله
انشاله سر خودتم بیاد تا بفهمی بقیه چه می کشن !!!

لیلی سا سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:34 ق.ظ http://ghadam-ghadam.persianblog.ir

حالا شما گرفتین اذیت شدین چرا بچه مردم رو گول می زنین؟! مگه همه مردا مثه شمان!؟
پیشاپیش نوروزتون فرخنده

سلام
عیدتون مبارک
می گم ... شما احیانا دلتون کتک نمی خواد ؟

خب گناه دارن جوونهای مردم
چیکارشون دارین؟ بذارین از اندک فرصت باقی مونده کمال استفاده رو ببرن !

سمیرا شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:31 ب.ظ http://nahavand.persianblog.ir

سلام عیدتون سرشار از عطر بهار نارنج و سالتون سرشار از شادی و خوشبختی و خوشیهایتان مانا..امیدوارم تلخیها با پایان سال 90 از زندگیتون رفته باشن و امسال همه ش خوشی و خوشبختی باشه..نمیدونم شاید تنهایی واسه بعضیها بهتر باشه اما امیدوارم تا همیشه تنها نمونید و بلاخره خوشی حقیقی رو پیدا کنید...و یک همدم....

هرچند شما دیگه ما رو به جا نمی آرید اما ما به یادتونیم حاج آقا

سلام
صبح زیبای بهاریتون خوش
عیدتون مبارک
چه عجب این طرفا؟
یادی از ما کردید
ما که از وقتی وبلاگ شما یه جورایی شده خودبخود از سیستم کامنت هاتون حذف شدیم
یعنی میام مینویسم
فرداش میام میبینم مال بقیه هست و مال من انگار اصلا نوشته نشده
به ندرت میتونم براتون کامنت بذارم وگرنه ما شمارو خوب میشناسیم و خوبم به یاد داریم و خوب هم براتون توی دلمون جا باز کردیم خواهر بزرگوار.

اون موضوعم که ... ممممممم... هیچی.


آره
سال ۹۰ سال بسیار مزخرفی بود

یگانه یکشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 08:34 ق.ظ


سلام اقای..
نخیرم من خیلیم باهوشم و متوجه می شدم خودم.
بعدشم متوجه می شدید که 10 تا فرصت کافیه چه برسه به 135 تاااااااااااااااااااااااااا!
تازه اون ده تا هم به خاطر اینکه اسمایی که اولشون ک هست خییییییییییلی زیادن:
کوروش،کیارش،کمبوجیه،کمونیست(مامانم میگه بعضیا کمونیستن..خب اینم اسم میشه دیگه،نه؟)،کشاورز، کشمش و الی اخر..
دیدید چه کار سختی بوده..بله از هر کسی بر نمیاد.

به به خانوم کلور
عیدت مبارک

بله
بله
کاملا مشخصه
بر منکرش لعنت
منتها نمیدونم چرا مثلا توی اسامی که با ک شروع میشن کدو دزد و کودن و کره خر و ... ( بیییییب ... من چقدر بی ادب شدم ها ! ) رو آدم یادش میره
همه ش میرن سراغ کیارش و کمبوجیه و زیاد بوجیه و ...
آهان
راستی کمونیست چشه؟به مامان بگو بعضی ها کمونیستن! بعضی ها هم فمینیست !!‌اونم از نوع خفنش !!!


آی
الان نگو که !!
صبر کن من فرار کنم بعد بگو



خداحافظ و فرار

مریم یکشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 04:05 ب.ظ http://najvaye-tanhai.blogsky.com

یه سلام نود و یکی
کجایی تو؟ آهان مسافرتـ...
در ضمن من تند تند آی پی عوض نمی کنم سیستم نتم اینجوریه که آی پیم تند تند تغییر می کنه
چیزی که زیاده مریم؟
اگه راس میگی یه دونه اسم ببر
مریم فقط یه دونه س اونم خودمم البته توو تمام بلاگستان رو میگم
خب من زبانم عالیه نگاله کن:
تو باید بری کلاس زبان که ضعیفی
بعد برای کلاس زبان فارسیتم یه کاری می کنیم
حالا شناختیییییییییی؟!

سلام
نه.هیچ مسافرتی نرفتم
عید شمام مبارک

مریم یکشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 04:07 ب.ظ

راستی چرا مطلب جدید نمیذاری؟
عیده دیگه مگه چیه؟
سال جدید
پست جدید

سمیرا سه‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:32 ب.ظ http://nahavand.persianblog.ir

کامنت نمیتونید بذارید ایمیل که میشه بفرستید اقلا یه جوری یه خبری از خودتون بهمون بدید خب

سلام
بازم عیدتون مبارک
چشم
از نیم ساعت بعد اینباکستون رو چک کنین لطفا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد