سرزمین  آفتاب
سرزمین  آفتاب

سرزمین آفتاب

کار من زکار گذشته !

اواخر تابستون یا اوایل پاییز 90 بود که  حال دلم طوفانی بود ( انگار الان نیست !! ) همینجوری داشتم توی وبلاگ یکی از دوستان می گشتم که یه غزل توی قاب چشمام نشست

خوندمش...

دوباره خوندم


راضی نشدم

صدامو کمی از توی دلم بلندتر کردم و برای دوتا از هم اتاقی ها هم خوندم

اونا هم کم و بیش  حال منو پیدا کردن و  احسنت و آفرینشون راه افتاد

دوستان وهمکارانی که توی راهرو بودن گفتن : باز فلانی زده توی خط حافظ ! جلوی اتاقم جمع شدن. گفتم حافظ نیست.ولی شاعر چیره دست و خوش قریحه ایه که با این غزلش داره آتیش می زنه

گوش کنین...

و اینبار برای یه گروه هفت نفری خوندم...

تا مدتها هر وقت به اون وبلاگ سر می زدم حتما حتما یکی دو دور این شعر رو می خوندم

امروز روزتولد شاعر خوب و قوی پنجه اون غزله نابه

کیک و شیرینی نداریم. اما حلاوت و شیرینی این غزل زیبا کم از شیرینی و کیک نیست

پس مهمون بشین و با خوندن این غزل از طعم خوب و شیرینش بهره مند بشین


استاد قهرمان عزیز

افتخار ادبیات خراسان

تولدتون مبارک

انشاله صد و بیست سال و صد و بیست جشن تولد !



ای زمن بی خبر ! خیال تو از دل , روز تا شب هزار بار گذشته


خواب در چشم من نگشته به شبها , روزهایم به انتظار گذشته

چهره خویش را در آینه بنگر , تا گل و لاله را دوباره ببینی

سر تو سبز باد و روی تو گلگون ! موسم سیر لاله زار گذشته

تشنه بوسه توام , به که گویم , آب تسکین نمی دهد عطشم را ؟

زودتر بر سرم بیا که نگویند , دیر شد ! کار او زکار گذشته     (  ای  جااااااان   )

سخت گیران هنوز باورشان نیست , که ز روز ازل پسند تو بودم

آه ازین کورباطنان که نبینند , عمر گل در کنار خار گذشته

نه همین شب ز دلسیاهی گردون , نوبر نوری از ستاره نکردم

که جدا از تو صبح دلکش روشن , روز من همچو شام تار گذشته

زاهدا ! هست اگر حساب و کتابی , بیم بیجا مده ز روز شمارم

که به هجران او ز سر گذراندم , روزهایی که از شمار گذشته

روزها هفته شد , به ماه رسیدم , ماه رفت و چه سالها ز پی هم !

در زمستان عمر مانده ام اکنون , هم خزان رفته , هم بهار گذشته

نی سواری گذشته است و رسیده , وقت پرداختن به مرکب چوبین

دوستان ! عمرتان دراز , بمانید ! جای غم نیست گر سوار گذشته

استاد محمد قهرمان

90/3/15

 

************************************ 

 

پی نوشت : 

چیزی برای پی نوشت ندارم الا پاسخ کوتاه اما پرمهر استاد: 

 

{ محمد قهرمان

جمعه 9 تیر ماه سال 1391 ساعت 1:40 PM
سرزمین آفتاب گرامی! بابت تبریک و غزلی که دروبلاگتان
گذاشته اید ، ممنونم. موفق و سربلندباشید!  }
نظرات 13 + ارسال نظر
سهبا جمعه 9 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:55 ب.ظ http://sayesarezendegi.blogsky.com/

دم نقد .... مرسیییی ! دستتون درد نکنه , دلتون گرم , لبتون شاد !

اوخ راستی سلام . همه تولدها به کامتون شیرین .

سلام
خواهش می کنم
بفرمایین شیرینی


تولد استاده دیگه

مریم جمعه 9 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 03:23 ب.ظ

ای زمن بی خبر ! خیال تو از دل , روز تا شب هزار بار گذشته

خواب در چشم من نگشته به شبها , روزهایم به انتظار گذشته

هزاران هزار بار تولدشون مبارک

غزلیاتشون حرف نداره
سایه شون مستدام
شما هم سلامت باشید
ممنون از توجهتون خانوم بزرگمهر !

ریحانه جمعه 9 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 06:38 ب.ظ http://www.theosophist2.blogfa.com

سلام...

شیرینی غزل هایشان بر جانتان مستدام...

بسیار زیبا بود..

لبخند نصیبتون

خب
خدارو شکر که به برکت و میمنت تولد استاد
قدوم شما به سرای محقر ما هم افتاد

خوش آمدید
ممنون
لبخند شما نیز مکرر باد!

یگانه جمعه 9 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 06:57 ب.ظ

مبارک باشه...

به به
خانوم تیز هوش ریاضیدان

ممنون از حضورتون

فرداد جمعه 9 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:46 ب.ظ

مبارکه انشالله...
چه خوب و روان ارادت رو به استاد جلوه کردی برادر.
دستت درد نکنه عزیز.

سلام و سپاس

اختیار دارین
شاگردی می کنیم

اون پست تصویری شما که محشر بود مرد بزرگ
همیشه وقتی فرداد دست به دوربین یا دست به نوشتن میشه با کوتاهترین کلام بیشترین و واضح ترین معانی رو انتقال می ده

سبز باشی دوست خوبم

[ بدون نام ] شنبه 10 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:03 ق.ظ

س.....خوبی مرد...به خدا تازه خونمو جارو زدم...اگه بیایی خاکی نمیشی.....چه خبر ...نیستی....قبنا یه سر میومدی... بهه قول استاد قهرمان:
دوستان ! عمرتان دراز , بمانید ! جای غم نیست گر سوار گذشته...
ولی ناراحت نباش اگه من سوارم که بگذرم هم نمیتونم طاقت بیارم و خودم با دست و پای خودم برمیگردم.....
....
غزل فوق العاده ای بود...خدایی خیلی باهاش حال کردم و یه جورایی حرف دل منو زده ..اگه بیایی میبینی که حرف منم اینه که:
در زمستان عمر مانده ام اکنون , هم خزان رفته , هم بهار گذشته

......
ودر آخر هم...
زودتر بر سرم بیا که نگویند , دیر شد ! کار او زکار گذشته

آخه نه اسم گذاشتی نه لینک سایتت رو دادی
خوب نمی گی من چه جوری بشناسمت؟؟؟؟

[ بدون نام ] شنبه 10 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:04 ق.ظ

راستی کاکا جون...منم هادی ...یادت اومد؟

آها
حالا شد

ضمنا بعله هادی جون
منکه اومدم و کامنت هم گذاشتم که کاکا
نکنه نخوندی؟

بزرگ شنبه 10 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 08:11 ق.ظ http://navan1.blogfa.com

چه مبارک روزیست امروز
تبریک
تبریک
تبریک ما را هم پذیرا باش

سلام بزرگ خان

همیشه سبز باشید

اشعار استاد انقدر قشنگن که نتونستم از کنار این روز بگذرم

همیشه سلامت باشید

ریحانه شنبه 10 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:37 ب.ظ http://www.theosophist2.blogfa.com

شرمنده ام بخدا...وقتی تشریف آورده بودید آدرس وبتونو نذاشتید...نتونستم برسم خدمتتون....
لطف دارید

سلام
اختیار دارید
حسن انتخاب فوق العاده یی دارید در نوشتن شعرهایی که به عنوان کامنت یا پست برای دوستان ارائه می دین
ممنون از حضورتون

مریم شنبه 10 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:49 ب.ظ

؟یعنی؟

مریم یکشنبه 11 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:51 ب.ظ

یعنی اینکه میدونستم نباید بیام نباید باشم
اما خب تبریک تولد بود و غزل و استاد قهرمان عزیزمان
و قلم پرمهر شما
و طاقت از دستم رفت و درج شد آنچه که نباید
مزاحمتم را ببخشایید

این وبلاگ بروی همه دوستان بازه

بنده هم عددی نیستم که بخوام برای دوستی بیا نیا در بیارم

فقط خط قرمز من محدوده اخلاق و احترام سایرین هست که هر عزیزی اینو رعایت کنه قدمش روی جفت چشمهای بنده !


درج شد آنچه که نباید ؟ !!!!

مریم دوشنبه 12 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:07 ب.ظ http://najvaye-tanhai.blogsky.com

اولاً چشمتون بی بلا
دوماً منظورم اینه که درج کردم اونچه که حس می کردم نباید از طرف من اینجا درج بشه
یعنی نباید حضور می رساندم
(حالا یکی نیست بگه اگه نباید پس چرا اومدی)
حضور استاد عزیز و این مطلب زیبای شما نگذاشت مث همیشه به سکوت بگذرم
بر من ببخشایید

خوبه حالا خودت نوشتی که :

(حالا یکی نیست بگه اگه نباید پس چرا اومدی)



خدا کنه همیشه تولد اساتید باشه !!!

ثنائی فر چهارشنبه 14 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 04:07 ب.ظ

تولدشان بسیار مبارک
چه شیرین سروده ای بود

ممنون
جناب استاد اغلب سروده هایشان همینقدر شیرین و دلنشین است

ممنون از قدم رنجه شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد